Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
2816 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-25 20:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0 (7579) |
Educație (14334) |
SM ISO690:2012 NISSEL, Orly, BODRUG-LUNGU, Valentina. The science education from gender perspective. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 1(8), pp. 62-70. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(8) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
CZU: 37.0 | |||||||
Pag. 62-70 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Analiza literaturii de specialitate demonstrează un parcurs gradual, deloc simplu, de valorificare a dimensiunii de gen în domeniul ştiinţei, inclusiv în STE. Începînd cu sfîrşitul anilor 70 şi începutul anilor 80 ai secolului trecut apar primele lucrări, unde într-o formă sau alta, au fost abordate aspecte legate de diferenţele de sex în calitate de variabilă corelată la capacităţile cognitive considerate critice pentru succesul în ştiinţă. Anii 1990 au adus alte accente pe ştiinţă în şcoală: utilizarea strategiilor de instruire mai "prietenoase fetelor", recunoaşterea oficială a “genului” în calitate de aspect crucial în educaţia pentru ştiinţă [2]. Pe parcurs, implicaţiile genului treptat au început să fie corelate cu alte variabile precum vîrsta, rasa, clasa, limba, cultura, religia. Dincolo de tendinţele pozitive în valorificarea subiectului, importanţa problematicii egalităţii de gen în educaţia pentru ştiinţă rămîne extrem de importantă, în special în contextul transformărilor socio-economice, realizărilor tehnico-ştiinţifice, atît pe plan mondial cît şi naţional. |
|||||||
Cuvinte-cheie gender equality, gender dimension, gender stereotypes, gender gaps, a gender neutral, a female friendly and a gender sensitive approach |
|||||||
|