The science education from gender perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
2816 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-25 20:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0 (7579)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
NISSEL, Orly, BODRUG-LUNGU, Valentina. The science education from gender perspective. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2016, nr. 1(8), pp. 62-70. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(8) / 2016 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

The science education from gender perspective
CZU: 37.0

Pag. 62-70

Nissel Orly1, Bodrug-Lungu Valentina2
 
1 School MOR- Maccabim Reut,
2 Moldova State University
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 14 noiembrie 2016


Rezumat

Analiza literaturii de specialitate demonstrează un parcurs gradual, deloc simplu, de valorificare a dimensiunii de gen în domeniul ştiinţei, inclusiv în STE. Începînd cu sfîrşitul anilor 70 şi începutul anilor 80 ai secolului trecut apar primele lucrări, unde într-o formă sau alta, au fost abordate aspecte legate de diferenţele de sex în calitate de variabilă corelată la capacităţile cognitive considerate critice pentru succesul în ştiinţă. Anii 1990 au adus alte accente pe ştiinţă în şcoală: utilizarea strategiilor de instruire mai "prietenoase fetelor", recunoaşterea oficială a “genului” în calitate de aspect crucial în educaţia pentru ştiinţă [2]. Pe parcurs, implicaţiile genului treptat au început să fie corelate cu alte variabile precum vîrsta, rasa, clasa, limba, cultura, religia. Dincolo de tendinţele pozitive în valorificarea subiectului, importanţa problematicii egalităţii de gen în educaţia pentru ştiinţă rămîne extrem de importantă, în special în contextul transformărilor socio-economice, realizărilor tehnico-ştiinţifice, atît pe plan mondial cît şi naţional.

Cuvinte-cheie
gender equality, gender dimension, gender stereotypes,

gender gaps, a gender neutral, a female friendly and a gender sensitive approach