Rezistenţe şi bariere în calea trecerii la educaţia incluzivă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
898 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 07:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.112.4 (27)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (599)
SM ISO690:2012
CHIPERI, Nadejda. Rezistenţe şi bariere în calea trecerii la educaţia incluzivă. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 3(44), pp. 107-114. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 3(44) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Rezistenţe şi bariere în calea trecerii la educaţia incluzivă
CZU: 376.112.4

Pag. 107-114

Chiperi Nadejda
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 11 octombrie 2016


Rezumat

Articolul de faţă a subliniat semnificația depăşirii obstacolelor şi rezistenţelor din partea cadrelor didactice şi importanţa pe care schimbările la nivelul climatului organizaţional le au asupra atitudinii şi trecerii către practicile incluzive. Modelul care susţine acest demers are un mare grad de aplicabilitate şi în privinţa atenuării rezistenţei din partea comunităţii, deoarece permite aplicarea acestui demers la contextul şi nevoile concrete.

This article stressed the importance of overcoming obstacles and resistance from teachers and their importance to the organizational climate changes have on attitudes and move towards inclusive practices. Support this model has a high degree of applicability regarding attenuation and resistance from the community because it allows the application of this approach to the context and specific needs.

Cuvinte-cheie
cerinţe educative speciale, educație incluzivă, cooperare,

rezistenţe şi lipse de competenţe, bariere în învăţare şi participare