Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
712 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 20:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
781.6:786.2 (3) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 RUSU-ANDRONOVICI, Adela. Trei preludii de O. Negruța: particularități analitice și metodico-didactice in cadrul disciplinei pian auxiliar. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 55-59. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 781.6:786.2 | ||||||
Pag. 55-59 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In articol este expusă analiza limbajului muzical al miniaturilor incluse in culegerea „Dispoziţie de primăvară” de Oleg Negruţa. Sunt examinate unele particularităţi specifice de interpretare a celor trei preludii, care formează un miniciclu. Autorul articolului face referinţă la elementul improvizatoric, discursul spontan, liber caracteristic muzicii de jazz şi celei lăutăreşti, care se intercalează in creaţiile lui O. Negruţa cu structuralitatea strictă a muzicii academice. Reprezentand trei ipostaze ale limbajului componistic, preludiile pot contribui la abordarea in cadrul predării pianului auxiliar a diverselor stiluri şi tehnici pianistice. |
||||||
Cuvinte-cheie culegere de piese pentru pian, „Dispoziţie de primăvară”, Oleg Negruţa, miniatură, preludiu, stil componistic, limbaj muzical, intonaţii folclorice, acompaniament |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Rusu-Andronovici, A.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Trei preludii de O. Negruța: particularități analitice și metodico-didactice in cadrul disciplinei pian auxiliar</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>culegere de piese pentru pian</subject> <subject>Oleg Negruţa</subject> <subject>„Dispoziţie de primăvară”</subject> <subject>miniatură</subject> <subject>preludiu</subject> <subject>stil componistic</subject> <subject>limbaj muzical</subject> <subject>intonaţii folclorice</subject> <subject>acompaniament</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>781.6:786.2</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-09-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>In articol este expusă analiza limbajului muzical al miniaturilor incluse in culegerea „Dispoziţie de primăvară” de Oleg Negruţa. Sunt examinate unele particularităţi specifice de interpretare a celor trei preludii, care formează un miniciclu. Autorul articolului face referinţă la elementul improvizatoric, discursul spontan, liber caracteristic muzicii de jazz şi celei lăutăreşti, care se intercalează in creaţiile lui O. Negruţa cu structuralitatea strictă a muzicii academice. Reprezentand trei ipostaze ale limbajului componistic, preludiile pot contribui la abordarea in cadrul predării pianului auxiliar a diverselor stiluri şi tehnici pianistice. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In the article there is an analysis of the musical language of the miniatures included in the collection of pieces for piano „Spring Disposition” by Oleg Negruța. The author examines some specific peculiarities of performing the three preludes that form a minicycle. The author of the present paper dwells on the improvisation element, the free spontaneous discourse characteristic of jazz and fiddler’s music that interpolate in O. Negruţa’s creations with strictly structured academic music. Representing three aspects of the composition language, the preludes can contribute to approaching different styles and pianistic techniques in teaching complementary piano. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>