Calităţile profesionale necesare corepetitorului, metodele de lucru cu studenţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
837 14
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-17 15:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.02:378.124 (1)
Muzică (1806)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2563)
SM ISO690:2012
MACARI, Angela. Calităţile profesionale necesare corepetitorului, metodele de lucru cu studenţii. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 59-62. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Calităţile profesionale necesare corepetitorului, metodele de lucru cu studenţii
CZU: 78.02:378.124

Pag. 59-62

Macari Angela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

Articolul reprezintă o modalitate de abordare a unui complex de particularităţi ale corepetiţiei şi metodologia organizării procesului de invăţămant in lucrul cu studenţii. Autorul oferă informaţii despre importanţa şi rolul artei acompaniamentului ca o activitate complexă de imbinare a calităţilor individuale profesioniste şi procedeele pedagogice de pregătire a studenţilor pentru activitatea viitoare de interpret. In lucrare se demonstrează că produsul artistic finit al studentului depinde in cea mai mare măsură de conlucrarea creativă a acestuia cu corepetitorul, de la primele repetiţii pană la evaluarea pe scenă. Reieşind din aceasta, procesul pedagogic se organizează in baza respectării anumitor principii şi metode speciale. Autorul descrie procedeele eficiente tehnice şi artistice pentru acompaniament, problemele specifice şi dezvoltarea calităţilor speciale ale corepetitorului, lucrul metodic in activitatea sa.

The article presents some methods of applying a set of particularities of accompaniment and the methodology of organizing the educational process when working with students. The article provides information about the importance of accompaniment art as a complex of combining individual professional qualities with pedagogical methods of training students for their future work as interpreters. The article demonstrates that a student’s final artistic product depends, to a great extent, on the creative collaboration with the concert master, from the first rehearsal until he performs on the stage. So, the educational process is based on specific principles and methods. The author describes efficient artistic techniques and procedures of accompaniment, specific problems and ways of improving the concert master’s special qualities and the methods used by him in his activity.

Cuvinte-cheie
corepetitor, solist,

acompaniament, interpret, metode, ansamblu, măiestrie, evoluare