Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul componistic al maestrului Oleg Negruţa
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
857 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 11:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
788.6 (14)
Muzică (1809)
SM ISO690:2012
MUŞAT, Serghei, CHICIUC, Natalia. Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul componistic al maestrului Oleg Negruţa. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 84-88. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Creaţiile pentru clarinet şi acompaniament în repertoriul componistic al maestrului Oleg Negruţa
CZU: 788.6

Pag. 84-88

Muşat Serghei1, Chiciuc Natalia2
 
1 Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi,
2 Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 16 septembrie 2016


Rezumat

Repertoriul componistic al lui Oleg Negruţa pentru instrumentele solistice cu acompaniament, dintre care se evidenţiază opusurile dedicate clarinetului, este unul important pentru arta muzicală autohtonă. Într-un vast areal genuistic, acesta confirmă ataşamentul constant al compozitorului la ideea şcolii profesioniste basarabene. Câteva lucrări relevante, în acest sens, pot fi considerate cele trei piese pentru clarinet şi pian: Improvizaţie, Fantezie pe o temă de Paganini şi Elegie. Or, articolul de faţă are menirea de a desfăşura într-un mod analitic unele aspecte specifice limbajului negruţian, şi, mai mult, de a sublinia măiestria autorului de a îmbina unele elemente folclorice cu altele specifice jazz-ului, ambele tratate în conformitate cu canoanele muzicii academice.

Oleg Negruţa's composition repertoire for solo instruments with accompaniment, of which clarinet opuses are highlighted, is important for indigenous musical art. In a vast genre complex, it confirms the composer's constant commitment to the idea of the Bessarabian professional school. In this sense, as relevant works can be considered the three pieces for clarinet and piano: Improvisation, Fantasy on a Theme by Paganini and Elegy. However, this article is meant to offer details in an analytical way about Negruţa' s specific language and, moreover, to emphasize the author's mastery of combining folklore elements with others characteristic of jazz, both being treated according to the canons of academic music.

Cuvinte-cheie
clarinet, acompaniament, repertoriu, improvizaţie, temă cu variaţiuni, elegie