Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
861 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-02-07 08:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.1:282 (1) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
Islam (114) |
SM ISO690:2012 GÎRBU, Ecaterina. Reconstruirea elementelor genurilor muzicii catolice în Miserere pentru cor feminin a cappella de V. Ciolac. In: Arta , 2015, nr. 2(AAV), pp. 107-111. ISSN 2345-1181. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2015 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
CZU: 783.1:282 | ||||||
Pag. 107-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Reconstruirea elementelor genurilor muzicii catolice în Miserere pentru cor feminin a cappella de V. Ciolac Autoarea articolului propune o informaţie succintă cu privire la utilizarea psalmului 51 în cadrul cultului catolic precum şi la prelucrările muzicale ale textului, urmată de o analiză complexă a lucrării Miserere ce aparţine compozitorului V. Ciolac. Se evidenţiază faptul că autorul utilizează elemente specifice polifoniei vechi şi le cuplează într-un mod special producând senzaţia unei sonorităţi caracteristice omofoniei de tip acordic, graţie relaţiei preponderent silabice între text şi muzică la toate vocile. Contrapunctarea ritmică stratificată, având o organizarea bine conturată a straturilor, la fel contribuie la reconstruirea elementelor caracteristice genurilor vechi ale muzicii catolice. |
||||||
Cuvinte-cheie text, Cluster, psalm, desen ritmic, tempou, polifonie stratificată |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-45681</cfResPublId> <cfResPublDate>2015-11-11</cfResPublDate> <cfIssue>2(AAV)</cfIssue> <cfStartPage>107</cfStartPage> <cfISSN>2345-1181</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/45681</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Reconstruirea elementelor genurilor muzicii catolice în Miserere pentru cor feminin a cappella de V. Ciolac</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>text; psalm; desen ritmic; polifonie stratificată; Cluster; tempou</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Reconstruirea elementelor genurilor muzicii catolice în Miserere pentru cor feminin a cappella de V. Ciolac Autoarea articolului propune o informaţie succintă cu privire la utilizarea psalmului 51 în cadrul cultului catolic precum şi la prelucrările muzicale ale textului, urmată de o analiză complexă a lucrării Miserere ce aparţine compozitorului V. Ciolac. Se evidenţiază faptul că autorul utilizează elemente specifice polifoniei vechi şi le cuplează într-un mod special producând senzaţia unei sonorităţi caracteristice omofoniei de tip acordic, graţie relaţiei preponderent silabice între text şi muzică la toate vocile. Contrapunctarea ritmică stratificată, având o organizarea bine conturată a straturilor, la fel contribuie la reconstruirea elementelor caracteristice genurilor vechi ale muzicii catolice. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>Reconstructing the elements of the Catholic music genres in Miserere for a cappella female choir by V. Ciolac The author of the article proposes a brief information on the use of Psalm 51 in the Catholic cult and on the musical text processing followed by a comprehensive analysis of the work Miserere belonging to the composer V. Ciolac. The fact that the author uses specific elements of old polyphony and engages them in a special way to produce the sensation of sonorities that are characteristic for chords type homophony, thanks to the preponderantly syllabic relationship between the text and music in all voices, is highlighted. The layered rhythmic contraposition, having a well-contoured organization of layers, also contributes to the reconstruction of elements characteristic of old Catholic music genres. </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-11-11T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-11-11T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-38547</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-11-11T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-38547</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-38547-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-11-11T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Gîrbu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Ecaterina</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>