Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
739 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-04-01 13:31 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
783.2 (61) |
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132) |
SM ISO690:2012 GÎRBU, Ecaterina. Tematica mariologică reflectată în creaţia Ave Maria de V. Ciolac. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 151-158. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 783.2 | |||||||
Pag. 151-158 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Autoarea articolului prezintă un parcurs istoric privind apariţia rugăciunii „Ave Maria” abordată de compozitorul V. Ciolac cu scopul reînvierii muzicii bisericeşti ce un timp îndelungat a fost interzisă la noi în ţară. Se remarca faptul că această compoziţie se înscrie în spaţiul sacral nou. Compozitorul utilizează textul canonic al rugăciunii catolice nominalizate, realizând o tratare individuală a acestuia în sensul adaptării la forma muzicală. În articol se propune o analiză detaliată a discursului muzical al lucrării ce conturează o schemă aparte, uneori urmând structura textuală, alteori abătându-se de la ea. Repetarea anumitor sintagme influenţează structurarea materialului sonor. |
|||||||
Cuvinte-cheie Ave Maria, formule melodice, text canonic, variere, rugăciune, refren, strofă, structura |
|||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Gîrbu, E.</dc:creator> <dc:date>2014-11-26</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Autoarea articolului prezintă un parcurs istoric privind apariţia rugăciunii „Ave Maria” abordată de compozitorul V. Ciolac cu scopul reînvierii muzicii bisericeşti ce un timp îndelungat a fost interzisă la noi în ţară. Se remarca faptul că această compoziţie se înscrie în spaţiul sacral nou. Compozitorul utilizează textul canonic al rugăciunii catolice nominalizate, realizând o tratare individuală a acestuia în sensul adaptării la forma muzicală. În articol se propune o analiză detaliată a discursului muzical al lucrării ce conturează o schemă aparte, uneori urmând structura textuală, alteori abătându-se de la ea. Repetarea anumitor sintagme influenţează structurarea materialului sonor. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The author presents a historical survey of the appearance of the prayer "Ave Maria" treated by the composer V. Ciolac in order to revive church music that was banned for a long time in our country. It is pointed out that this composition is part of the new sacred space. The author uses the canonical text of the nominated Catholic prayer realizing his individual treatment in order to adapt it to the musical form. The article proposes a detailed analysis of the musical discourse of the paper that outlines a particular scheme, sometimes following the textual structure, other times deviating from it. The repetition of certain phrases influences the sound material structuring. </dc:description> <dc:source>Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică 21 (1) 151-158</dc:source> <dc:subject>Ave Maria</dc:subject> <dc:subject>formule melodice</dc:subject> <dc:subject>text canonic</dc:subject> <dc:subject>rugăciune</dc:subject> <dc:subject>variere</dc:subject> <dc:subject>refren</dc:subject> <dc:subject>strofă</dc:subject> <dc:subject>structura</dc:subject> <dc:title>Tematica mariologică reflectată în creaţia Ave Maria de V. Ciolac</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>