Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
797 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2019-07-28 14:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
785.083.1 (3) |
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274) |
SM ISO690:2012 BEREZOVICOVA, Tatiana. Suita cinci peşrevuri (pe motivele melodiilor lui Dimitrie Cantemir) de Zlata Tkaci: aspecte ale dialogului stylistic. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 1(21), pp. 45-56. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||||
Numărul 1(21) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||||
|
|||||||
CZU: 785.083.1 | |||||||
Pag. 45-56 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul de faţă este consacrat cercetării suitei „Cinci peşrevuri” pentru cvartet de coarde de Zlata Tkaci — lucrare care ocupă un loc aparte printre ciclurile de suită semnate de compozitoare. Ciclul se examinează sub aspectul particularităţilor de gen, arhitectonicii, structurii părţilor, scriiturii, procedeelor de dezvoltare a tematismului etc. Autoarea realizează analiza comparată a Peşrevurilor Z. Tkaci cu peşrevurile lui D. Cantemir care au constituit sursa tematică a suitei. În urma cercetării se formulează unele concluzii referitoare la semnificaţia ciclului examinat în contextul creaţiei de suită a compozitoarei şi la metoda de abordare de către ea a materialului muzical străin. |
|||||||
Cuvinte-cheie Zlata Tkaci, melodie, folclor, suită, ciclu instrumental, cvartet de coarde, Dimitrie Cantemir, peşrev, dialog stilistic |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Berezovicova, T.</creatorName> <affiliation>Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Suita cinci peşrevuri (pe motivele melodiilor lui Dimitrie Cantemir) de Zlata Tkaci: aspecte ale dialogului stylistic</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2014</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2345-1408</relatedIdentifier> <subjects> <subject>Zlata Tkaci</subject> <subject>Dimitrie Cantemir</subject> <subject>peşrev</subject> <subject>melodie</subject> <subject>folclor</subject> <subject>suită</subject> <subject>ciclu instrumental</subject> <subject>cvartet de coarde</subject> <subject>dialog stilistic</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>785.083.1</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2014-11-26</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Articolul de faţă este consacrat cercetării suitei „Cinci peşrevuri” pentru cvartet de coarde de Zlata Tkaci — lucrare care ocupă un loc aparte printre ciclurile de suită semnate de compozitoare. Ciclul se examinează sub aspectul particularităţilor de gen, arhitectonicii, structurii părţilor, scriiturii, procedeelor de dezvoltare a tematismului etc. Autoarea realizează analiza comparată a Peşrevurilor Z. Tkaci cu peşrevurile lui D. Cantemir care au constituit sursa tematică a suitei. În urma cercetării se formulează unele concluzii referitoare la semnificaţia ciclului examinat în contextul creaţiei de suită a compozitoarei şi la metoda de abordare de către ea a materialului muzical străin. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The present article is devoted to the analysis of the suite “Five peşrevs” for string quartet by Zlata Tkach — a work that occupies a special place among the suite cycles written by the composer. The cycle is analyzed under the aspect of genre particularities, architectonics, structure of the parts, writing, ways of developing the themes etc. The author makes a comparative analysis of the peşrevs by Zlata Tkach with those written by D. Cantemir that constituted the thematic source of the suite. As a result of the research the author made some conclusions concerning the significance of the analyzed cycle in the context of the composer’s creation of suites and her methods of approaching foreign musical material. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>