Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
813 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-14 17:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
341.231.14(4)CEDO:323.173 (1) |
Persoane și obiecte ale dreptului internațional (989) |
Mișcări naționale populare, etnice și aspectele specifice. Minorități naționale și etnice (196) |
SM ISO690:2012 MITROFAN, Livia. Jurisprudenţa CtEDO în cazul regimurilor separatiste. In: Revista Institutului Naţional al Justiţiei, 2015, nr. 4(35), pp. 55-60. ISSN 1857-2405. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Institutului Naţional al Justiţiei | ||||||
Numărul 4(35) / 2015 / ISSN 1857-2405 | ||||||
|
||||||
CZU: 341.231.14(4)CEDO:323.173 | ||||||
Pag. 55-60 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Separatismul teritorial, la care ne vom referi în continuare, poate fi vazut ca o mișcare nelegitima, precum și legitima în anumite cazuri. Mișcarea separatista va fi întotdeauna nelegitima în viziunea statului pe teritoriul caruia se întâmpla, ea venind în contradicție cu legislația oficiala a acestuia. Problema consta în legalitatea puterii statului și corespunderea politicii sale promovate cu principiile dreptului și moralei. Astfel, separatismul poate sa para legitim din punct de vedere moral, trezind compatimire fața de „popoarele slabe dominate de state puternice”, și sa se justifice ca fiind o reacție adecvata la acțiunile statului prin realizarea dreptului istoric la autodeterminare. |
||||||
Cuvinte-cheie separatism, Kosovo, minoritați etnice, Transnistria, Osetia de Sud, dreptul la autodeterminare, CtCEDO |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-43820</cfResPublId> <cfResPublDate>2015-12-22</cfResPublDate> <cfVol>35</cfVol> <cfIssue>4</cfIssue> <cfStartPage>55</cfStartPage> <cfISSN>1857-2405</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/43820</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Jurisprudenţa CtEDO în cazul regimurilor separatiste</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>separatism; minoritați etnice; dreptul la autodeterminare; Kosovo; Transnistria; Osetia de Sud; CtCEDO</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Separatismul teritorial, la care ne vom referi în continuare, poate fi vazut ca o mișcare nelegitima, precum și legitima în anumite cazuri. Mișcarea separatista va fi întotdeauna nelegitima în viziunea statului pe teritoriul caruia se întâmpla, ea venind în contradicție cu legislația oficiala a acestuia. Problema consta în legalitatea puterii statului și corespunderea politicii sale promovate cu principiile dreptului și moralei. Astfel, separatismul poate sa para legitim din punct de vedere moral, trezind compatimire fața de „popoarele slabe dominate de state puternice”, și sa se justifice ca fiind o reacție adecvata la acțiunile statului prin realizarea dreptului istoric la autodeterminare. </cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>The territorial separatism, we refer below, may be saw as an illegitimate movement, as well legitimate in some cases. Separatist movement will always be illegitimate for the state on which territory it is happening in contradiction with the state’s official legislation. The issue consists in the state power’s legality and the compliance of its policy with law and morality principles. Thus, the separatism may, morally, be legitimate and commiserate poor nations dominated by strong nations, and to justify itself as an adequate reaction to the state’s actions through the realization of the historical right to self determination. </cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-12-22T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-12-22T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-51058</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-12-22T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-51058</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-51058-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2015-12-22T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Mitrofan</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Livia</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>