Learning motivation: a self-determination theory perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1034 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-14 22:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.041 (30)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
JARJOURA, Basma. Learning motivation: a self-determination theory perspective. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 97-101. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Learning motivation: a self-determination theory perspective
CZU: 37.041

Pag. 97-101

Jarjoura Basma
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

In recent years, a renewed interest in raising motivation amongst students in academic settings has emerged. This has led to a great deal of research that aimed to shed light on diverse theories of motivation, in order to increase the learning motivation amongst students. Self-Determination Theory (SDT) is one of the most comprehensive and empirically supported theories of motivation available today, that aims to promote students’ curiosity in learning. The purpose of this article is to make an overview of learning motivation from a SDT perspective.

În ultimii ani reapare interesul faţă de problematica dezvoltării motivaţiei studenţilor. Fapt ce a condiţionat necesitatea realizării unui şir de cercetări care au abordat motivaţia din perspectiva mai multor teorii, cu scopul eficientizării acesteia în rândul studenţilor. Teoria autodeterminării este una dintre cele mai comprehensive teorii testate empiric, care au ca scop promovarea curiozităţii studenţilor în procesul de învăţare. SDT se oncentrează atât pe nevoile umane, cât şi pe procesele cognitive în contextul cărora apare motivaţia intrinsecă. Scopul acestui articol este de a prezenta motivaţia învăţării din perspectiva teoriei autodeterminării.

Cuvinte-cheie
self-determination theory, psychological needs, motivation, intrinsic motivation, extrinsic motivation,

autonomy support, interaction student-teacher.