Systemic treatment of quality management (quality management system)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
912 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-17 20:13
SM ISO690:2012
ZREKAT, Awny. Systemic treatment of quality management (quality management system). In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice), 2014, nr. 7(77), pp. 171-174. ISSN 1857-2073.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Exacte şi Economice)
Numărul 7(77) / 2014 / ISSN 1857-2073 /ISSNe 2345-1033

Systemic treatment of quality management (quality management system)

Pag. 171-174

Zrekat Awny
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 13 iulie 2015


Rezumat

Total Quality Management (TQM) is a set of management practices throughout the organization, geared to ensure the organization consistently meets or exceeds customer requirements. TQM is an approach that organizations use to improve their internal processes and increase customer satisfaction.

Managementul calităţii totale (TQM) formează un set de practici manageriale în cadrul organizaţiei, orientate spre îndeplinirea în mod constant a cerinţelor clientului sau chiar spre depăşirea acestora. TQM este o abordare pe care organizaţiile o folosesc pentru a îmbunătăţi procesele interne şi a asigura satisfacţia clienţilor.

Cuvinte-cheie
Quality, management, public organization, companies, modern methods,

construction company, total quality management), quality improvements, quality policy, statistical tools.