Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1030 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-23 13:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[336.225+351.713.071.6](478) (1) |
Venituri publice (478) |
Activități specifice administrației publice (1075) |
SM ISO690:2012 SECRIERU, Angela, CIUMAC, Eugenia. Descentralizare financiară: argumente şi
implicaţii macrofiscale pentru Republica
Moldova. In: Economica, 2011, nr. 1(75), pp. 74-86. ISSN 1810-9136. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 1(75) / 2011 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
CZU: [336.225+351.713.071.6](478) | ||||||
Pag. 74-86 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Sfârşitul ultimului deceniu al secolului XX a
marcat unele încercări, diferite după gradele de
succes, de implementare a programelor de
descentralizare fiscală şi evoluţie a puterii fiscale spre
nivelurile inferioare ale guvernării publice atât în
ţările din OCDE, cât şi în alte ţări. În diferite ţări,
descentralizarea fiscală este motivată de variante,
raţionamente şi consecinţe derivate din punctul de
vedere al stabilităţii macroeconomice şi creşterii
economice. Prezenta publicaţie argumentează
necesitatea
şi
oportunitatea
descentralizării
financiare în cazul Republicii Moldova.
|
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Secrieru, A.P.</dc:creator> <dc:creator>Ciumac, E.</dc:creator> <dc:date>2011-03-01</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'>Sfârşitul ultimului deceniu al secolului XX a marcat unele încercări, diferite după gradele de succes, de implementare a programelor de descentralizare fiscală şi evoluţie a puterii fiscale spre nivelurile inferioare ale guvernării publice atât în ţările din OCDE, cât şi în alte ţări. În diferite ţări, descentralizarea fiscală este motivată de variante, raţionamente şi consecinţe derivate din punctul de vedere al stabilităţii macroeconomice şi creşterii economice. Prezenta publicaţie argumentează necesitatea şi oportunitatea descentralizării financiare în cazul Republicii Moldova. </dc:description> <dc:description xml:lang='en'>The end of the last decade of the XX century was a witness of some attempts differing by degree of success in implementation of fiscal decentralization programs and devolution of fiscal power toward lower levels of public management in both OECD countries, and other states. In different countries, fiscal decentralization is motivated by different reasons and consequences derived from the point of view of macro- economic stability and economic growth. Present publication substantiates the necessity and expediency of financial decentralization for the case of the Republic of Moldova. </dc:description> <dc:source>Economica 75 (1) 74-86</dc:source> <dc:title>Descentralizare financiară: argumente şi implicaţii macrofiscale pentru Republica Moldova</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>