Implementarea inovaţiilor in afaceri in Republica Moldova
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
911 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.895:334.7(478) (3)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1146)
Forme de organizare și cooperare în activitatea economică (976)
SM ISO690:2012
MAIER, Lidia. Implementarea inovaţiilor in afaceri in Republica Moldova. In: Economie şi Sociologie, 2014, nr. 3, pp. 172-184. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 3 / 2014 / ISSN 1857-4130

Implementarea inovaţiilor in afaceri in Republica Moldova
CZU: 001.895:334.7(478)
JEL: O30, O31, O39, P42,P47, Q55

Pag. 172-184

Maier Lidia
 
Institutul Naţional de Cercetări Economice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 10 februarie 2015


Rezumat

Calea inovaţională de dezvoltare pentru Republica Moldova în prezent este unica cale posibilă pentru creşterea competitivităţii afacerilor şi implicit a economiei. Însă, pentru ca această cale să fie eficientă şi de succes este necesară crearea condiţiilor favorabile pentru dezvoltarea activităţii inovaţionale. În articol au fost descrise principalele tipuri de inovaţii, reflectate percepţiile antreprenorilor din R.Moldova faţă de implementarea inovaţiilor în afacerile lor, identificate în baza chestionărilor, s-au analizat unii indicatori, care ne permit măsurarea unor dimensiuni ale inovaţiei din ţară şi unele bariere, care actualmente stau în calea elaborării şi implementării inovaţiilor.

At present, the innovational path of development for the Republic of Moldova is the only way possible for increasing the business competitiveness as well as the economy. But, for this path to be effective and successful it is necessary to create favorable conditions for the development of inovational activity. In the article have been described the main types of innovations, reflected the entrepreneurs’ perceptions of Republic of Moldova to the implementation of innovations in their own businesses, identified on the basis of questionnaires, some indicators were analyzed, that allow us the measuring of some dimensions of the innovation in the country and some barriers, that currently stand in the way of drawing up and implementing innovation.

Cuvinte-cheie
inovaţii arhitecturale, inovaţii regulate, inovaţii de ”nişă comercială”, inovaţii regulate, inovaţii radicale şi incrementale