Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
870 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-03 09:30 |
SM ISO690:2012 БЕЛЫХ, Маргарита. О соотношении поэтического и музыкального
компонентов в цикле В. Чолака Четыре сонета для баса и фортепиано на стихи Лопе де Вега
. In: Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice, 2012, nr. 3(16), pp. 174-184. ISSN 1857-2251. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar ştiinţific: muzică, teatru, arte plastice | ||||||
Numărul 3(16) / 2012 / ISSN 1857-2251 | ||||||
|
||||||
Pag. 174-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol autoarea analizează o lucrare nouă şi nepublicată a lui V. Ciolac — ciclul vocal „Patru sonete pentru bas şi pian pe versuri de Lope de Vega” sub aspectul corelaţiei compoziţiei poetice a sonetului şi tratării ei muzicale. În lucrare se examinează dezvoltarea liniei vocale în corelaţie cu cuvântul, rolul partidei pianului, precum şi specificul dramaturgiei muzicale a ciclului. |
||||||
Cuvinte-cheie Vladimir Ciolac, Lope de Vega, sonnet, composition |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-27603</cfResPublId> <cfResPublDate>2012-12-04</cfResPublDate> <cfVol>16</cfVol> <cfIssue>3</cfIssue> <cfStartPage>174</cfStartPage> <cfISSN>1857-2251</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/27603</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RU' cfTrans='o'>О соотношении поэтического и музыкального компонентов в цикле В. Чолака Четыре сонета для баса и фортепиано на стихи Лопе де Вега </cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RU' cfTrans='o'>Vladimir Ciolac; Lope de Vega; sonnet; composition</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>În acest articol autoarea analizează o lucrare nouă şi nepublicată a lui V. Ciolac — ciclul vocal „Patru sonete pentru bas şi pian pe versuri de Lope de Vega” sub aspectul corelaţiei compoziţiei poetice a sonetului şi tratării ei muzicale. În lucrare se examinează dezvoltarea liniei vocale în corelaţie cu cuvântul, rolul partidei pianului, precum şi specificul dramaturgiei muzicale a ciclului.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>In this article the author analyzes a new and unpublished work by V. Ciolac — the vocal cycle for basso and fortepiano “Four sonnets for basso and fortepiano on verses by Lope de Vega” from the aspect of correlation between the sonnet’s poetic composition and its musical treatment. This paper examines the development of the vocal line in correlation with the words, the role of fortepiano accompaniment, as well as matters of the cycle’s musical dramaturgy.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-12-04T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-12-04T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-37357</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-12-04T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-37357</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-37357-1</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-12-04T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Белых</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Маргарита</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>