Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-29 12:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.44.071(478)(092) (3) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1739) |
![]() PLAMADEALA, Ana-Maria. Nicolae Esinencu cineastul: revelaţiile romanticului postmodernist . In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2013, nr. 2(29), pp. 148-152. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 2(29) / 2013 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 791.44.071(478)(092) | ||||||
Pag. 148-152 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article highlights a unique phenomenon in the Moldovan cinematography of the juxtaposition of neo-romantic virtues to the desecrated spirit of postmodernism. However, the impulse
of the last period of the autochthonous film is determined by the rehabilitation through the work of N. Esinencu of the styles neglected for decades, and by the impact of the ethnic and universal meta-symbol of the writer – insular abandonment. |
||||||
Cuvinte-cheie romantic întârziat, homo ludens, desfiinţător de ierarhii, abandonul insular, criză identitară |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Plamadeala, A.V.</creatorName> <affiliation>Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Nicolae Esinencu cineastul: revelaţiile romanticului postmodernist </title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2013</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0461</relatedIdentifier> <subjects> <subject>romantic întârziat</subject> <subject>homo ludens</subject> <subject>desfiinţător de ierarhii</subject> <subject>criză identitară</subject> <subject>abandonul insular</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>791.44.071(478)(092)</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2013-08-01</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The article highlights a unique phenomenon in the Moldovan cinematography of the juxtaposition of neo-romantic virtues to the desecrated spirit of postmodernism. However, the impulse of the last period of the autochthonous film is determined by the rehabilitation through the work of N. Esinencu of the styles neglected for decades, and by the impact of the ethnic and universal meta-symbol of the writer – insular abandonment.</description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În articol se evidenţiază un fenomen unic în cinematografi a moldovenească a juxtapunerii virtuţilor neoromantice cu spiritul desacralizator al postmodernismului. Or, elanul cutezător al ultimei perioade a filmului autohton este determinat de reabilitarea prin ecranizările operei lui N.Esinencu a genurilor şi stilurilor neglijate de decenii, precum şi de impactul metasimbolului scriitorului de o deosebită rezonanţă etnică şi universală – abandonul insular.</description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>