Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-07 18:01 |
![]() TĂRIŢĂ, Elena. Dezvoltarea competenţelor lingvistice de
germană prin jocul de rol
. In: Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale. 2012, nr. 11, pp. 303-310. ISSN 1857-1840. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Anuar Ştiinţific al Institutului de Relaţii Internaţionale | |||||
Numărul 11 / 2012 / ISSN 1857-1840 | |||||
|
|||||
Pag. 303-310 | |||||
|
|||||
![]() |
|||||
Rezumat | |||||
Copil sau adult, în învăţarea unei limbi străine, fiecare dintre aceştea se află la început de drum, iar complexitatea metodelor folosite în activitatea de predare nu se stabileşte în funcţie de vîrstă. Scopul principal al acestui studiu teoretico-experimental constă în determinarea particularităţilor şi a strategiilor de realizare a jocurilor de rol. Este vorba aşadar despre activităţi complexe, care împletesc armonios formarea şi cultivarea în paralel a mai multor competenţe, şi nu numai de natură lingvistică, ci şi sociolingvistică şi pragmatică.
Jocurile de rol reprezintă în egală măsură unul dintre cele mai bune mijloace de dezvoltare a ceea ce studiile recente asupra strategiilor învăţării definesc ca strategii de comunicare.
Considerate evenimente de comunicare simulate, jocurile, în special jocurile de rol, au marele avantaj de a lăsa o mare marjă necesităţii de a improviza, ceea ce dezvoltă aptitudinea de a reacţiona în faţa neprevăzutului. Este vorba despre jocurile care solicită capacitatea de exprimare orală în care trebuie folosite un anumit vocabular, expresii şi structuri gramaticale şi în care trebuie să te exprimi respectînd regulile impuse. În acest proiect, am decis să încerc să schimb abordarea facilitării învăţării adulţilor. În opinia noastră, introducerea unor strategii inovatoare este asemenea sprijinirii adulţilor în încercarea lor de a descoperi noi arome atunci când ingrediente deja cunoscute sau unele noi se combină diferit. |
|||||
Cuvinte-cheie jocuri de rol, strategiile învăţării, evenimente de comunicare simulate, competențe |
|||||
|