Strategia cooperării economice internaţionale: Aspecte metodologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
917 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 01:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.92 (192)
Economia internațională în general. Relații economice internaționale. Economie globală (437)
SM ISO690:2012
DANILIUC, Aliona, MAXIMILIAN, Silvestru, GRIBINCEA, Alexandru. Strategia cooperării economice internaţionale: Aspecte metodologice . In: Economie şi Sociologie, 2013, nr. 1, pp. 55-64. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 1 / 2013 / ISSN 1857-4130

Strategia cooperării economice internaţionale: Aspecte metodologice
CZU: 339.92

Pag. 55-64

Daniliuc Aliona, Maximilian Silvestru, Gribincea Alexandru
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2013


Rezumat

În articolul dat autorii descriu esenţa cooperării şi cele probleme strategice, care pot fi soluţionate pe plan internaţional doar prin cooperarea eforturilor. În acest context, autorii propun să înţelegem cooperare ca acţiunile câtorva companii, corporaţii dintr-o ţară sau din mai multe ţări care, prin activităţile sale, contribuie la realizarea unor scopuri de importanţă economică, ecologică, socială pentru o regiune, o ţară, mai multe ţări sau pentru întreagă umanitate. Cooperările, în asemenea cazuri, contribuie la realizarea şi a unor rezultate sinergetice, creează premize pentru fiecare participant pentru ca acesta să-şi desfăşoare activităţile după propriile criterii de optimizare. Cooperările generează sisteme productive bazate pe principii şi tehnologii moderne, pot fi multiramurale, creează premize pentru creşterea cererii, soluţionarea unor probleme de tip marketing, creează un spaţiu confortabil pentru activităţile tuturor subiecţilor economici.

In the present article, the authors describe the essence of cooperation and those strategic problems that can be solved internationally only through cooperation efforts. In this context, the authors propose to understand cooperation as the actions of a few companies, corporations from one country or several countries that through their activities contribute to the achievement of goals of economic, ecological and social importance for a region, a country, many countries or for all humanity. Cooperation in such cases, contribute to realization of synergistic results and development of preconditions for each participant to carry out its activities according to its own optimization criteria. Cooperation generates productive systems based on principles and technologies, it can be multispectral, creates preconditions for demand increasing, solves some marketing problems, creates a comfortable space for the activities of all economic subjects.

Cuvinte-cheie
cooperare,

alianţe internaţionale, strategii promoţionale,

tehnologii moderne