Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1525 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-11-18 08:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.54(478) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 BUCOS, Tatiana. Dimensiuni cantitativ-calitative ale funcţionării sistemului educaţional din R. Moldova abordate prin prisma potenţialului economic
. In: Economie şi Sociologie, 2013, nr. 1, pp. 113-118. ISSN 1857-4130. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economie şi Sociologie | ||||||
Numărul 1 / 2013 / ISSN 1857-4130 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.014.54(478) | ||||||
Pag. 113-118 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pe măsura aprofundării economiei cunoaşterii, potenţialul economic al ţărilor într-o măsură tot mai mare este dependent de calităţile imputate factorului uman în cadrul sistemului educaţional. În Republica Moldova educaţia este declarată prin lege prioritatea naţională numărul unu, caracterul prioritar al educaţiei justificând cotele importante ale cheltuielilor publice direcţionate către această sferă socială. Paralel cu nivelul înalt al cheltuielilor educaţionale ale statului, RM este caracterizată de rate scăzute de înrolare la toate treptele sistemului educaţional, ceea ce determină gradul scăzut al impactului cheltuielilor educaţionale asupra mecanismului de valorificare a potenţialului economic. Impactul redus al cheltuielilor publice educaţionale asupra potenţialului economic din RM este explicat şi prin neconcordanţa calităţii şi structurii output-lui sistemului
educaţional cu exigenţele economiei reale. |
||||||
Cuvinte-cheie potenţial economic, potenţial uman, educaţie, sistem educaţional |
||||||
|