Dimensiuni cantitativ-calitative ale funcţionării sistemului educaţional din R. Moldova abordate prin prisma potenţialului economic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1525 4
Ultima descărcare din IBN:
2021-11-18 08:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.54(478) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
BUCOS, Tatiana. Dimensiuni cantitativ-calitative ale funcţionării sistemului educaţional din R. Moldova abordate prin prisma potenţialului economic . In: Economie şi Sociologie, 2013, nr. 1, pp. 113-118. ISSN 1857-4130.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economie şi Sociologie
Numărul 1 / 2013 / ISSN 1857-4130

Dimensiuni cantitativ-calitative ale funcţionării sistemului educaţional din R. Moldova abordate prin prisma potenţialului economic
CZU: 37.014.54(478)

Pag. 113-118

Bucos Tatiana
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2013


Rezumat

Pe măsura aprofundării economiei cunoaşterii, potenţialul economic al ţărilor într-o măsură tot mai mare este dependent de calităţile imputate factorului uman în cadrul sistemului educaţional. În Republica Moldova educaţia este declarată prin lege prioritatea naţională numărul unu, caracterul prioritar al educaţiei justificând cotele importante ale cheltuielilor publice direcţionate către această sferă socială. Paralel cu nivelul înalt al cheltuielilor educaţionale ale statului, RM este caracterizată de rate scăzute de înrolare la toate treptele sistemului educaţional, ceea ce determină gradul scăzut al impactului cheltuielilor educaţionale asupra mecanismului de valorificare a potenţialului economic. Impactul redus al cheltuielilor publice educaţionale asupra potenţialului economic din RM este explicat şi prin neconcordanţa calităţii şi structurii output-lui sistemului educaţional cu exigenţele economiei reale.

The thoroughness of knowledge economy, makes the countries’ economic potential increasingly dependant on the qualities attributed to the human factor within the education system. Education in the Republic of Moldova is declared by law the number one national priority; this priority of education justifies the significant share of public expenditure directed to this social sphere. Along with the high level of state education spending, Moldova is characterized by low enrollment rates at all levels of the education, resulting in low level of educational spending impact on economic potential recovery mechanism. Low impact of educational public expenditures on economic potential in Moldova is explained by the discrepancy of quality and structure of the education system’s output with the requirements of the real economy.

Cuvinte-cheie
potenţial economic, potenţial uman, educaţie, sistem educaţional