Materie-formă-tehnică în sculptură
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
56 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 18:52
SM ISO690:2012
DOBROVOLSCHI, Oleg, HUBENCO, Teodora. Materie-formă-tehnică în sculptură. In: Colloquia Artium, 2021, nr. 1, pp. 96-104. ISSN 2821-5117.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Colloquia Artium
Numărul 1 / 2021 / ISSN 2821-5117 /ISSNe 2821-5117

Materie-formă-tehnică în sculptură

Matter-form-technique in sculpture


Pag. 96-104

Dobrovolschi Oleg, Hubenco Teodora
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 16 mai 2024


Rezumat

The need to study the artistic form in sculpture, its basic laws and principles, dictated its realization from a historical perspective. An artistic experience of the present, is built on the artistic foundation of the past, then offering a solid support for future creations. The methods and techniques that sculptors have mastered over time, through their own experience and effort, have contributed to the creation of a sculptural treasure, which could be accessed by any artist, eager to improve their craft. The materials, the specific tools of the sculpture, used by the artists in a unique and personal way, in their turn, offered ways to approach the plastic forms. The creative process itself, "making", remains to be, something different from existing, deductive, inductive, suggestive, perceived and understood, but also different in nature. Thus, a form taken from nature and plastically exhausted can become an artistic form. The symbiosis of all this: materials, techniques and the creative process, masterfully handled by the creative spirit of the artist, produces the work of art, which looks at and receives the visual message. The artistic form in sculpture now acquires the values of transfiguring society, becomes remarkable for its members and brings a plus to its well-being.

Necesitatea de a studia forma artistică în sculptură, legile și principiile ei de bază, a dictat realizarea acesteia din perspectivă istorică. O experiență artistică din prezent, se clădește pe temelia artistică din trecut, oferind apoi un temeinic suport pentru creațiile viitoare. Metodele și tehnicile pe care sculptorii le-au însușit de-a lungul timpului, prin experiență și efort propriu, au contribuit la crearea unui tezaur sculptural, la care pot avea acces orice artist, dornic să-și îmbunătățească meșteșugul. Materialele, instrumentele specifice sculpturii, folosite de către artișt într-un mod unic și personal, la rândul lor, au oferit diverse modalități de abordare a formelor plastice. Procesul de creație propriu-zis, „facerea”, rămâne a fi, ceva diferit de existent, deductiv, inductiv, sugestiv, perceput și înțeles, dar și diferit de natură. Astfel, o formă preluată din natură și epuizată plastic poate deveni o formă artistică. Simbioza dintre toate acestea: materiale, tehnici și procesul de creație, mânuite cu măiestrie de spiritul creator al artistului, produce opera de artă, ce privește și primește mesajul vizual. Forma artistică în sculptură dobândește acum valențe de transfigurare a societății, devine marcantă pentru membrii acesteia și aduce un plus la bunăstarea ei.

Cuvinte-cheie
matter, form, technique, inlay, sculpture,

materie, formă, tehnică, tușă, sculptură