Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 08:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:811.111 (8) |
Organizarea instruirii (561) |
Limba engleză (700) |
![]() PÎSLARU, Natalia. Necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2024, nr. 1-2(143-144), pp. 56-61. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10719426 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1-2(143-144) / 2024 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10719426 | ||||||
CZU: 37.091:811.111 | ||||||
Pag. 56-61 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt abordate unele repere metodologice privind stimularea interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză. Din practica și experiența didactică proprie, am constatat că procesul de asimilare activă, temeinică a cunoștințelor la lecțiile de limbă engleză de către elevii din ciclul gimnazial Natalia PÎSLARU gr. did. II, Liceul Teoretic Petru Rareș din Chișinău este dependentă de nivelul interesului lor cognitiv, de curiozitatea epistemică și de modul de organizare a mediului în care are loc receptarea și procesarea informațiilor, în conformitate cu scopul propus și obiectivele operaționale ale lecției. Experiențele cognitive care prezintă interes pentru elevi determină nevoia de a trăi noi experiențe. Astfel, este elucidată necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză prin prezentarea modelului cognitiv ERR, a unor strategii și metode didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie stimulare, interes cognitiv, strategii cognitive, modele cognitive, metode și tehnici de predare, stimulation, cognitive interest, cognitive strategies, cognitive models, teaching methods and techniques |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Pîslaru, N.</dc:creator> <dc:date>2024-05-06</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În articol sunt abordate unele repere metodologice privind stimularea interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză. Din practica și experiența didactică proprie, am constatat că procesul de asimilare activă, temeinică a cunoștințelor la lecțiile de limbă engleză de către elevii din ciclul gimnazial Natalia PÎSLARU gr. did. II, Liceul Teoretic Petru Rareș din Chișinău este dependentă de nivelul interesului lor cognitiv, de curiozitatea epistemică și de modul de organizare a mediului în care are loc receptarea și procesarea informațiilor, în conformitate cu scopul propus și obiectivele operaționale ale lecției. Experiențele cognitive care prezintă interes pentru elevi determină nevoia de a trăi noi experiențe. Astfel, este elucidată necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză prin prezentarea modelului cognitiv ERR, a unor strategii și metode didactice.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In this article, I will explore methodological guidelines for stimulating students’ cognitive interest in English language lessons. Drawing from my teaching practice and experience, I have observed that an active, thorough, and enduring assimilation of knowledge in English language lessons for secondary school students is dependent on their level of cognitive interest, epistemic curiosity, and the organization of the learning environment. This is in accordance with the intended purpose and operational objectives of the lesson. The cognitive experiences that captivate students create in them a need to undergo new learning experiences. I will therefore elucidate the need to stimulate students’ cognitive interest in English language lessons by presenting the ERR cognitive model, along with certain teaching strategies and methods.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.10719426</dc:identifier> <dc:source>Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională 143-144 (1-2) 56-61</dc:source> <dc:subject>stimulare</dc:subject> <dc:subject>interes cognitiv</dc:subject> <dc:subject>strategii cognitive</dc:subject> <dc:subject>modele cognitive</dc:subject> <dc:subject>metode și tehnici de predare</dc:subject> <dc:subject>stimulation</dc:subject> <dc:subject>cognitive interest</dc:subject> <dc:subject>cognitive strategies</dc:subject> <dc:subject>cognitive models</dc:subject> <dc:subject>teaching methods and techniques</dc:subject> <dc:title>Necesitatea stimulării interesului cognitiv al elevilor la lecțiile de limbă engleză</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>