Competențele de literație versus atitudini interpretative
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
93 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81’24+808.5 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060)
Lingvistică. Limbi (5152)
Retorica vorbirii. Arta și tehnica exprimării orale (107)
SM ISO690:2012
OBOROCEANU, Viorica. Competențele de literație versus atitudini interpretative. In: Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 29-30 septembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Vol. 1, pp. 136-146. ISBN 978-9975-46-816-9. DOI: https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p136-146
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2023
Conferința "Învățământul superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 29-30 septembrie 2023

Competențele de literație versus atitudini interpretative

Literacy skills versus interpretative attitudes

DOI:https://doi.org/10.46727/c.29-30-09-2023.p136-146
CZU: 37.016:81’24+808.5

Pag. 136-146

Oboroceanu Viorica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 9 mai 2024


Rezumat

Literacy skills are beneficial in developing the capacities of reflection and expression, critical thinking and empathy, ensuring integration and participation in society in the components of life. The reader's relationship with the literary text is an original source of information by relating their own ideas and values to those transmitted by the text, at the same time giving them a complex range of emotions and feelings by encountering life situations that illustrate different types of human behavior. The presence of interpretive attitudes confirms a person's ability to read a text with understanding, to interpret the text through the prism of the connections between the text and what he knew before reading it, to form and express an opinion about the text, to use the information or the ideas extracted from the text.

Cuvinte-cheie
interpretive attitudes, literacy competence, literary text, reception, interpretation