Articolul precedent |
Articolul urmator |
76 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14:004.65 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2639) |
Date (109) |
SM ISO690:2012 GAŞIŢOI, Natalia. Transformarea învățământului superior prin analiza datelor: beneficii, provocări și perspective. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. II, pp. 162-167. ISBN 978-9975-50-320-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 12, Vol. II, 2024 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14:004.65 | ||||||
Pag. 162-167 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The ongoing digital transformation of contemporary society yields vast amounts of data daily, presenting significant opportunities for enhancing various domains, including the higher education system. Data analysis in this context has the potential to reshape the way universities approach teaching and learning processes, institutional management, and decision-making. This article delves into the benefits, challenges, and perspectives of leveraging data analysis to transform higher education, drawing examples from Alecu Russo Balti State University. |
||||||
Cuvinte-cheie decision-making enhancement, data analysis, institutional management, educational analytics, institutional optimization |
||||||
|