Transformarea învățământului superior prin analiza datelor: beneficii, provocări și perspective
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
76 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.14:004.65 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2639)
Date (109)
SM ISO690:2012
GAŞIŢOI, Natalia. Transformarea învățământului superior prin analiza datelor: beneficii, provocări și perspective. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. XII, 6-7 octombrie 2023, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 12, Vol. II, pp. 162-167. ISBN 978-9975-50-320-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 12, Vol. II, 2024
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
XII, Bălți, Moldova, 6-7 octombrie 2023

Transformarea învățământului superior prin analiza datelor: beneficii, provocări și perspective

CZU: 378.14:004.65

Pag. 162-167

Gaşiţoi Natalia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 7 mai 2024


Rezumat

The ongoing digital transformation of contemporary society yields vast amounts of data daily, presenting significant opportunities for enhancing various domains, including the higher education system. Data analysis in this context has the potential to reshape the way universities approach teaching and learning processes, institutional management, and decision-making. This article delves into the benefits, challenges, and perspectives of leveraging data analysis to transform higher education, drawing examples from Alecu Russo Balti State University.

Cuvinte-cheie
decision-making enhancement, data analysis, institutional management, educational analytics, institutional optimization