Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-02 18:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:821.135.1 (34) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2128) |
![]() STANCIU, Carmen. Tehnici inovative în formarea gândirii laterale. In: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică, Ed. 1, 1-2 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, 2024, Ediţia 1, pp. 175-179. ISBN 978-9975-46-884-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p175-179 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică Ediţia 1, 2024 |
||||||
Conferința "Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică" 1, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p175-179 | ||||||
CZU: 37.02:821.135.1 | ||||||
Pag. 175-179 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The article reveals the need to improve the thinking potential of each individual, given that education focuses more on achieving basic skills. Intuition and mental skills may not be at the level they could become, but certainly people can become more effective and intelligent thinkers through techniques that support this endeavor. The method of teaching children thinking skills is determined from the idea that thinking can be learned and taught. Regardless of the stage of development of thinking, the age at which the child has the greatest openness in terms of thinking, if thinking is stimulated through specific techniques, performance can be achieved in any field. |
||||||
Cuvinte-cheie Lateral thinking, new ideas, change, school, creativity, students, research, techniques |
||||||
|