Tehnici inovative în formarea gândirii laterale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
49 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-02 18:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:821.135.1 (34)
Probleme generale de didactică și metodică (1235)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2128)
SM ISO690:2012
STANCIU, Carmen. Tehnici inovative în formarea gândirii laterale. In: Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică, Ed. 1, 1-2 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”, 2024, Ediţia 1, pp. 175-179. ISBN 978-9975-46-884-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p175-179
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică
Ediţia 1, 2024
Conferința "Concepția rezultantei: importanța teoretică și practică"
1, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2023

Tehnici inovative în formarea gândirii laterale

DOI:https://doi.org/10.46727/c.01-02-12-2023.p175-179
CZU: 37.02:821.135.1

Pag. 175-179

Stanciu Carmen
 
Școala Gimnazială „Explorator Teodor Gheorghe Negoiţă"
 
 
Disponibil în IBN: 2 mai 2024


Rezumat

The article reveals the need to improve the thinking potential of each individual, given that education focuses more on achieving basic skills. Intuition and mental skills may not be at the level they could become, but certainly people can become more effective and intelligent thinkers through techniques that support this endeavor. The method of teaching children thinking skills is determined from the idea that thinking can be learned and taught. Regardless of the stage of development of thinking, the age at which the child has the greatest openness in terms of thinking, if thinking is stimulated through specific techniques, performance can be achieved in any field.

Cuvinte-cheie
Lateral thinking, new ideas, change, school, creativity, students, research, techniques