Elaborarea proiectului de grup în educația geografică a elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
94 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-28 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.016:91 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (431)
SM ISO690:2012
RACU, Svetlana. Elaborarea proiectului de grup în educația geografică a elevilor . In: Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, 3-4 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, Ediția 1-a, pp. 217-219. ISBN 978-9975-46-867-1 (PDF). DOI: https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p216-218
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare
Ediția 1-a, 2023
Conferința "Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare"
Chişinău, Moldova, 3-4 noiembrie 2023

Elaborarea proiectului de grup în educația geografică a elevilor

Elaboration of the group project in geographical education of students

DOI:https://doi.org/10.46727/c.03-04-11-2023.p216-218
CZU: 373.5.016:91

Pag. 217-219

Racu Svetlana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 aprilie 2024


Rezumat

In this work, interdisciplinary group project-type activities are presented. The group project has pronounced formative values, favoring the cultivation of students' creative skills. This process can be carried out with the mastery and skill of the teaching staff who will ensure the integration at the interdisciplinary level, by finding the common contents of the different educational subjects. Applying this interdisciplinary learning method, the student will be able to search, synthesize, associate, compare the acquired knowledge, regardless of which discipline they were studied.

Cuvinte-cheie
group project, interdisciplinarity, project-based learning, digital tools, distance learning, geographic education