Educația anti-bullying prin mesajul etic și estetic altextelor literare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
80 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-22 15:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[37.015.3+316.613]:172:801.82 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie socială (983)
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (390)
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (61)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica, DOMNIŢEANU, Aurelia. Educația anti-bullying prin mesajul etic și estetic altextelor literare . In: Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024, 16 februarie 2024, Buzău. Buzău: Mini Print, 2024, pp. 42-48. ISBN 978-630-6637-04-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare - 2024 2024
Simpozionul "Practici integrative pentru prevenirea și combaterea fenomenului de bullying în organizațiile școlare"
Buzău, Moldova, 16 februarie 2024

Educația anti-bullying prin mesajul etic și estetic altextelor literare

Anti-bullying education through the ethical and aesthetic message of literary texts

CZU: [37.015.3+316.613]:172:801.82

Pag. 42-48

Goraş-Postică Viorica1, Domniţeanu Aurelia2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Scoala Gimnaziala "Prof. Emil Panaitescu", Cudalbi
 
 
Disponibil în IBN: 25 martie 2024


Rezumat

În ultimii ani, toată lumea și-a îndreptat atenția către problema bullying-ului, elevii și studenții și-au făcut auzită vocea,iar adulții au inițiat legi și acțiuni de identificare și diminuare a acestui fenoomen. Violența școlară este pe larg răspândită, conform statisticilor internaționale, 8000 de adolescenți trebuie să facă față anual poverii bullying-ului. Pentru că societatea e în continuă schimbare și crește ponderea cyberbullying-ului, un grup de lucru internațional, format din Catedra UNESCO pentru Bullying și Cyberbullying, alături de Forumul Mondial Anti-Bullying(WAFM), au considerat oportună o definiție mai holistică și mai incluzivă a bullying-ului școlar.Aceștia au venit cu recomandarea pentru un învățământ incluziv ce ține cont de dimensiunile individuale, contextuale și sociale. Definiția extinsă permite o abordare mai largă și încurajează cooperarea dintre diverșii factori implicați.Propunerea nouă de definire se referă la faptul că bullying-ul este un proces social dăunător, caracterizat de un dezechilibru de putere, determinat de normele sociale și instituționale. Și, întrucât de incluziunea socială ulterioară a elevilor se ocupă în special școala, am considerat oportună o cercetare a situației de fapt într-o instituție educațională, aplicând un chestionar elevilor de gimnaziu, pentru a vedea în ce măsură se lovesc de acest fenomen și cum îi poate ajuta demersul educativ de la disciplina Limba și literatura română în prevenirea și diminuarea lui.

In recent years, everyone turned thei rattention to the problem of bullying, pupils and students made their voice sheard, and adults initiated law sandactions to identify and reduce this phenomenon. School violence is widespread, based on recent statistic data, 8000 teenagers have to face the burden of bullying every year. Because society is constantly changing and cyberbullying is increasing, an international working group, formed by the UNESCO Chair for Bullying and Cyberbullying, together with the World Anti-Bullying Forum (WAFM), considered a more holistic and inclusive definition appropriate of school bullying. They came up with the recommendation for an integral education that takes into account the individual, contextual and social dimensions. The expanded definition allows a broader approach and encourages cooperation between the various factors involved. The new definition proposal refers to thefact that bullyingis a harmful social process, characterized by a power imbalance determined by social and institutional norms. And, since the subsequent social inclusion of students is mainly dealt with by the school, we considered it opportune to research the actual situation into educational institution, applying a questionnaire to secondary school students to see to what extent they encounter this phenomen on and how it can affect them helps the educational approach from the discipline of Romanian language andl iterature in order top revent andreduction it.