Tehnicile de promovare a conținutului, utilizate de postul de televiziune TVR Moldova
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
94 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 15:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
654.17(478):339.138 (1)
Telecomunicații și telecomandă (organizare, funcționare) (127)
Probleme generale ale comerțului. Piața (827)
SM ISO690:2012
FORNEA, Anatol. Tehnicile de promovare a conținutului, utilizate de postul de televiziune TVR Moldova. In: Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești, Ed. 27, 15 februarie - 15 martie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 27, Vol.2, pp. 174-175. ISBN 978-9975-62-547-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sesiune națională cu participare internațională de comunicări științifice studențești
Ediția 27, Vol.2, 2023
Sesiunea "Sesiunea naţională cu participare internațională de comunicări ştiinţifice studenţeşti"
27, Chișinău, Moldova, 15 februarie - 15 martie 2023

Tehnicile de promovare a conținutului, utilizate de postul de televiziune TVR Moldova

CZU: 654.17(478):339.138

Pag. 174-175

Fornea Anatol
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 27 februarie 2024


Rezumat

Marketingul contemporan reprezintă imperativul succesului economic al unei instituții mediatice. Fără această unitate, gestionarea și administrarea corectă a organizației media ar fi un adevărat calvar pentru manageri ori anume marketingul este dimensiunea care ajută la structurarea și etapizarea unei politici de marketing, care cuprinde strategii și tactici, ce au menirea să contribuie la evoluția social-economică, dar și la soluționarea problemelor instituției media. Marketingul reprezintă un fenomen deosebit de complex, unde practica și teoria se află în strânsă legătură. În ultimele decenii, acesta începe să fie folosit tot mai des în cadrul instituțiilor media, inclusiv în televiziune. TVR Moldova este canalul Societăţii Române de Televiziune pentru Republica Moldova, lansat la data de 1 deembrie 2013. TVR Moldova este un post generalist care difuzează producţii ale studiourilor TVR din Chişinău şi din Bucureşti, dar şi achiziţii din piaţa audiovizualului internaţional. Emisiunile informative, sportive, programele publicistice, filmele artistice româneşti şi străine şi piesele de teatru româneşti, documentarele, emisiunile despre evenimente în care sunt implicaţi românii din comunităţile din afara graniţelor României şi Republicii Moldova, producţiile de divertisment, spectacolele de muzică şi folclor, transmisiile în direct sau înregistrate de la festivalurile naţionale şi internaţionale, toate acestea fac parte din oferta mediatică a TVR Moldova [4]. Produsele mediatice ale postului de televiziune TVR Moldova reprezintă, în mare parte, o gamă largă de emisiuni. Cele aproximativ 20 de emisiuni reflectă cel mai mult arena socială și culturală a românilor (Telematinal; Tradiții; Obiectiv Comun etc.) de pe ambele maluri ale Prutului. Funcția informativă prevalează prin intermediul buletinelor de știri (Telejurnalul), dar și a altor emisiuni, unde actualitatea este un element-cheie. Produsele acestor emisiuni sunt, de regulă, reportajele, interviurile, voxurile și știrile. Aceste produse, pentru a ajunge la consumator, pe lângă calea tradițională de difuzare, necesită o promovare. Internetul, în acest sens, este metoda cea mai potrivită. Atât intensificarea concurenţei locale și globale, cât şi dezvoltarea pe care a cunoscut-o Internetul la nivel mondial, au determinat multe organizaţii să privească ca o necesitate prezenţa în mediul online [1]. Cele mai importante motivații ale publicităț ii pe Internet sunt [3]: inițierea unei prezențe în spațiul virtual; mod de promovare a afacerilor; propagarea informației de afaceri; deservirea clienților; sporirea interesului publicului; acces la piețe-țintă importante; răspunsul la cele mai frecvente întrebări; crearea unui serviciu permanent de informații; actualizarea informațiilor oferite, cu rapiditate, ori de câte ori este nevoie; recepționarea feedback-ului de la consumator.În cele ce urmează, vom expune principalele tehnici de promovare a vânzărilor produselor televizate marca TVR Moldova, pe care le-am sesizat și analizat: • Concursurile promoționale oferă consumatorilor șansa de a beneficia de avantaje legate de achiziționarea unui produs care face obiectul promoției. • Oferta gratuită reprezintă o tehnică asemănătoare cu reducerea imediată, diferența fiind aceea că reducerea prețului apare ca o gratuitate. • Promovarea în parteneriat ce presupune împărțirea costurilor promoționale cu altcineva. • Evenimentele – unul din instumentele de promovare a vânzărilor larg utilizate de întreprinderile moderne. • Persoanele publice, vedetele și influencerii se numără printre figurile-cheie care apar în cadrul emisiunilor, materialelor jurnalistice, dar și evenimentelor organizate de TVR. Politica și strategia de marketing aplicată de departamentul de marketing a postului presupune utilizarea unor tehnici uzuale pentru societatea actuală, unde politica și cultura de consum este una sporită. În același timp, tehnicile folosite reflectă un echilibru bine structurat între politica editorială a instituției media și valorile contemporane de marketing. Găsind acea ,,spirală de aur”, specialistul în marketing a reușit să pună pe roate un bun mecanism de vânzare a produselor TVR în cadrul maselor de consumatori de conținut. Acest prilej este favorabil și prielnic pentru ca echipa organizației să-și promoveze emisiunile.