Dezvoltarea personală. strategie de management educațional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
121 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 16:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.032:37.01:005 (1)
Educație (14391)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Management (1897)
SM ISO690:2012
IONESCU (CIULEI), Florentina. Dezvoltarea personală. strategie de management educațional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 66-73. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dezvoltarea personală. strategie de management educațional

Personal development. educational management strategy

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_11
CZU: 37.032:37.01:005

Pag. 66-73

Ionescu (Ciulei) Florentina12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Grădinița cu P.P. „Rază de Soare”, Târgoviste
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Organizațiile școlare din România se confruntă cu perspectiva continuă a schimbării prin raportare la schimbările legislative, la cele de la nivelul paradigmei educaționale, dar și la nivel social. Schimbare ca proces în organizația școlară produce implicații majore în mediul social-profesional actual al cadrelor didactice și al managerilor școlari, determinându-i să identifice metode eficiente de adaptare la schimbare, de reinventare și reconfigurare pentru a oferi sens și relevanță activității didactice și manageriale, pentru a facilita depășirea provocărilor care apar în procesul schimbărilor sociale și paradigmelor educaționale, dar și în relațiile cu alți actori educaționali și cu sine însuși. Pentru a adopta cea mai adecvată cale de funcționare eficientă în mediul social-profesional actual în continuă dinamică, cadrele didactice și managerii școlari se implică în programe și proiecte destinate susținerii procesului de dezvoltare personală ca parte a evoluției în carieră, dar și succesului profesional.

School organizations in Romania face the continuous perspective of change by referring to legislative changes, to those at the level of the educational paradigm, but also at the social level.Change as a process in the school organization produces major implications in the current socio-professional environment of teachers and school managers, causing them to identify effective methods of adapting to change, reinventing and reconfiguring to give meaning and relevance to the activity didactic and managerial, to facilitate overcoming the challenges that appear in the process of social changes and educational paradigms, but also in relations with other educational actors and with oneself. In order to adopt the most appropriate way of effective functioning in the current dynamic socio-professional environment, teachers and school managers get involved in programs and projects designed to support the personal development process as part of career development and professional success.

Cuvinte-cheie
cadre didactice, manager școlar, dezvoltarea personală și profesională, schimbarea în educație, management educaţional,

teaching staff, school manager, personal and professional development, change in education, educational management