Educația contabilă universitară: ce ne rezervă viitorul?
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
106 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 11:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657:[378.4:004.771] (1)
Contabilitate (953)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669)
Comunicații între calculatoare. Rețele de calculatoare (535)
SM ISO690:2012
GRIGOROI, Lilia. Educația contabilă universitară: ce ne rezervă viitorul? In: Învățământul superior contabil: provocări și soluții, Ed. Ediția 2-a, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2023, Ediția 2-a, pp. 5-7. DOI: https://doi.org/10.53486/isc2023.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul superior contabil: provocări și soluții
Ediția 2-a, 2023
Colocviul "Învățământul superior contabil: provocări și soluții"
Ediția 2-a, Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Educația contabilă universitară: ce ne rezervă viitorul?

University accounting education: what does the future hold?

DOI:https://doi.org/10.53486/isc2023.01
CZU: 657:[378.4:004.771]
JEL: M42

Pag. 5-7

Grigoroi Lilia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2024


Rezumat

The work represents a concern for the future of university accounting education, based on the assessment of the present situation. The research aims to contemplate and reconfigure accounting education, taking into account the existing challenges and context. For this purpose, the author carried out the documentary analysis and the field analysis of the situation in higher accounting education in the Republic of Moldova. Documentary analysis included the synthesis of information from educational policy documents, strategies, reports, regarding the main areas of reform for higher education in the Republic of Moldova, as well as information selected from the official pages of universities in the Republic of Moldova. The field analysis was carried out during the years 2022-2023 and focused on the efforts made by both universities, especially ASEM, to recruit students and align accounting education to international and regional best practices, as well as by employers on their way to - find a job. The conclusions represent a synthesis of the main concerns to remain competitive in the educational market.

Cuvinte-cheie
university accounting education, digitization, distance learning, dual education