Articolul precedent |
Articolul urmator |
84 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
801.82:82:373.02 (1) |
Surse ale lingvisticii și filologiei. Colecții de texte (65) |
Literatură (3531) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2095) |
SM ISO690:2012 СЕРБИЧАН, Елизавета. Методика филологического анализа и словари языка писателей при анализе художественного произведения в школе. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova: . Științe umanistice. Științe sociale, 1 septembrie 2023, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SU, SS, pp. 48-50. ISBN 978-9975-62-669-9.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova SU, SS, 2023 |
||||||
Conferința "Analele ştiinţifice ale USM. Științe umanistice. Științe sociale" Chișinău, Moldova, 1 septembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 801.82:82:373.02 | ||||||
Pag. 48-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Philological analysis contributes to the development of conscious reading techniques. Knowledge of the basics of philological text analysis is an essential requirement school curriculum in Russian language and literature. An important task of modern methods should be recognized for the development of effective and time-consuming methods and techniques of analysis, with those that can be of particular importance systematically use at the stages of repetition and consolidation of what has been learned. To such methods include working with dictionaries of writers' languages when analyzing text. |
||||||
|