Methods for stimulating cognitive abilities used by students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
168 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 07:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.036 (246)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
CERNIŢANU, Mariana. Methods for stimulating cognitive abilities used by students. In: Sănătatea și fenomenul rezistenței la antimicrobiene în țările cu venituri mici și medii din Europa de Est, 24 ianuarie 2024, Chişinău. Chişinau, Moldova: 2024, pp. 111-116.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Sănătatea și fenomenul rezistenței la antimicrobiene în țările cu venituri mici și medii din Europa de Est 2024
Conferința "Sănătatea și fenomenul rezistenței la antimicrobiene în țările cu venituri mici și medii din Europa de Est"
Chişinău, Moldova, 24 ianuarie 2024

Methods for stimulating cognitive abilities used by students

Metode de stimulare a abilităților cognitive utilizate de elevi

CZU: 37.036

Pag. 111-116

Cerniţanu Mariana
 
”Nicolae Testemițanu” State University of Medicine and Pharmacy
 
 
Disponibil în IBN: 4 februarie 2024


Rezumat

Introduction. The modern workplace requires workers to have broad cognitive and affective abilities. For continuous progress and societal improvement, students’ education plays a crucial role, and for this, students need a high level of cognitive abilities to apply in their learning activities, reflecting in their academic performance. There are several methods to stimulate cognitive abilities, which can be healthy, unhealthy, or a combination of both. The aim of the research is to identify and describe the methods used by students to stimulate cognitive abilities in their learning activities. Material and methods. Google Drive questionnaire. Sample - 212 of respondents . Results. It was found that students prefer physical activities to stimulate their cognitive abilities. The most common method is walking (45.7%), followed by workout (17.10%), and meditation (15.2%). They also engage in other activities such as swimming, outdoor games, practicing yoga, drawing, cooking, etc. At the same time, students have a high rate of consuming caffeinated beverages, with 30.50% drinking them systematically, 37.10% occasionally, and 19% rarely. One-third of the respondents (30.5%) occasionally consume energy drinks, and 11.4% rarely do so. Conclusions. Alongside healthy methods, students use many other quick and efficient ways to stimulate their cognitive abilities. The study results raise concerns about the students’ risk behavior, as some prefer unhealthy methods to stimulate their cognitive abilities in their learning activities.

Introducere. Pentru obținerea de performanțe academice, elevii au nevoie de un nivel ridicat de abilități cognitive pe care să le utilizeze în activitățile lor de învățare. Există mai multe metode de stimulare a abilităților cognitive ale elevilor care pot fi sănătoase sau nesănătoase. Scopul cercetării. Identificarea și descrierea metodelor de stimulare a abilităților cognitive utilizate de elevi în activitatea de învățare. Material și metode. Chestionarul Google Drive. Eșantionul - 212 respondenți. Rezultate. În urma analizei răspunsurilor din chestionare s-a constatat că elevii preferă activitățile fizice pentru a-și stimula abilitățile cognitive, cele mai aplicate fiind mersul pe jos (45,7%), antrenamentul (17,10%) și meditația (15,2%). Urmează, în ordinea descreșterii preferințelor, înotul, jocurile în aer liber, practicarea yoga, desenul, gătitul etc. Printre preferințele elevilor se numără și băuturile cofeinizate, care sunt consumate sistematic (30,50%), uneori (37,10%) sau ocazional (19%). O treime dintre respondenți (30,5%) consumă băuturi energizante ocazional, iar 11,4% – rar. Concluzii. Pe lângă metode sănătoase, elevii folosesc multe alte modalități mai puțin sănătoase, dar rapide și eficiente de a-și stimula abilitățile congnitive. Rezultatele studiului ridică un motiv de îngrijorare cu privire la comportamentul de risc al elevilor car e preferă metode nesănătoase de stimulare a abilităților cognitive în activitatea de învățare.

Cuvinte-cheie
cognitive ability, learning activity, stimulation, students,

capacitate cognitivă, activitate de învă-țare, stimulare, elevi