Inovație și aplicativitate a abordării Reggio Emilia în educația timpurie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
82 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 10:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.013.75(498) (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
DOBRIN, Mihaela. Inovație și aplicativitate a abordării Reggio Emilia în educația timpurie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 4(34), pp. 76-82. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.76-82
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 4(34) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Inovație și aplicativitate a abordării Reggio Emilia în educația timpurie

Innovation and applicability of the Reggio Emilia approach in early education

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v34i4.76-82
CZU: 373.2.013.75(498)

Pag. 76-82

Dobrin Mihaela
 
Inspectoratul Şcolar Județean. Galați
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

Materialul dezvoltă abordarea Reggio Emilia în educația timpurie, originile sale și implementarea în grădinițele din România. Se pune accentul pe individualitate, integrarea senzorială și utilizarea diverselor materiale, inclusiv „piese libere” și tehnologie digitală. Exemple specifice includ activități de modelaj cu lut, pregătirea independenței în servirea mesei și explorarea spectrului invizibil al luminii. Abordarea încurajează independența, învățarea multisenzorială și integrarea instrumentelor digitale. Textul se încheie prin evidențierea atelierelor și demonstrațiilor pentru promovarea abordării Reggio Emilia în mediul educațional.

The material discusses the Reggio Emilia approach in early education, its origins, and its implementation in Romanian preschools. It emphasizes the focus on individuality, sensory integration, and the use of diverse materials, including "loose parts" and digital technology. Specific examples include activities involving clay modeling, self-serving meal preparation, and exploration of the invisible spectrum of light. The approach encourages independence, multisensory learning, and the integration of digital tools. The text concludes by highlighting workshops and demonstrations to promote the Reggio Emilia approach in educational circles.

Cuvinte-cheie
Abordare pedagogică, independenţă, activități multisenzoriale, integrare senzorială, tehnologie digitală,

pedagogical approach, independence, multisensory activities, sensory integration, digital technology