Ponderea factorilor psihosociali în dezvoltarea voinței la elevi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
84 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.947-057.87 (4)
Psihologie (3416)
SM ISO690:2012
LUNGU, Tatiana. Ponderea factorilor psihosociali în dezvoltarea voinței la elevi. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 27 octombrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2023, pp. 90-94.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2023
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective"
1, Bălți, Moldova, 27 octombrie 2023

Ponderea factorilor psihosociali în dezvoltarea voinței la elevi

CZU: 159.947-057.87

Pag. 90-94

Lungu Tatiana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 ianuarie 2024


Rezumat

This articles presents an overview of the experimental investigations regarding the weight of psychological factors in the development of will in students. The sample of the research is representative one, consisting of students from general secondary education institutions in the municipality of Chisinau and the district of Drochia. The results of the study demonstrates that psychosocial factors have a crucial role in the development of willpower, which is a continuous process of growth and self-improvement and which resides in the student's ability to set academic and personal goals, make choices and strive for the achievement, regardless of the obstacles and the challenges that may occur.

Cuvinte-cheie
will, volitional qualities, psychosocial particularities, volitional self-control, empirical research