Articolul precedent |
Articolul urmator |
84 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.947-057.87 (4) |
Psihologie (3416) |
SM ISO690:2012 LUNGU, Tatiana. Ponderea factorilor psihosociali în dezvoltarea voinței la elevi. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, Ed. 1, 27 octombrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, 2023, pp. 90-94. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective 2023 | ||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" 1, Bălți, Moldova, 27 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.947-057.87 | ||||||
Pag. 90-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This articles presents an overview of the experimental investigations regarding the weight of psychological factors in the development of will in students. The sample of the research is representative one, consisting of students from general secondary education institutions in the municipality of Chisinau and the district of Drochia. The results of the study demonstrates that psychosocial factors have a crucial role in the development of willpower, which is a continuous process of growth and self-improvement and which resides in the student's ability to set academic and personal goals, make choices and strive for the achievement, regardless of the obstacles and the challenges that may occur. |
||||||
Cuvinte-cheie will, volitional qualities, psychosocial particularities, volitional self-control, empirical research |
||||||
|