Repere conceptual-estetice privind utilizarea plein-airului cu studenții
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
94 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 16:47
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
75.022.817:37.02 (1)
Pictură (405)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
JABINSCHI, Ion. Repere conceptual-estetice privind utilizarea plein-airului cu studenții. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Notograf Prim, 2023, pp. 160-164. ISBN 978-9975-84-202-0. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2023.28
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2023
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023

Repere conceptual-estetice privind utilizarea plein-airului cu studenții

Conceptual-aesthetic guidelines regarding the use of the plein-air with students

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2023.28
CZU: 75.022.817:37.02

Pag. 160-164

Jabinschi Ion
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2024


Rezumat

Autorul punctează repere pentru o receptare corectă şi eficientă a mediului înconjurător redat pe suprafaţa tabloului/ pânzei direct în sânul naturii. Aplicând tehnici şi tehnologii picturale, studenţii/educabilii însuşesc cele mai importante structuri şi modele ale tabloului artistic al/din naturii/ă, se familiarizează cu sistemul perceptiv‑vizual şi estetic; începe formarea şi stabilirea atitudinilor şi relaţiilor cu lumea/mediul înconjurător, cu raportul artistului plastic/pictorului faţă de natură şi faţă de sine ca relaţie de cunoaştere care este dat de raportul subiect‑obiect, pe care îl poate reda/expune într‑o viziune proprie în/ prin creaţia sa. Creaţia prin pictură în plein‑air presupune o aprofundare a cunoştinţelor şi practicarea/exersarea continuă, materializarea ideilor prin culori, care este o metoda eficientă de educaţie artistico‑estetică.

The author points out the guidelines for a correct and efficient reception of the environment rendered on the surface of the painting/canvas directly in the bosom of nature. Applying pictorial techniques and technologies, students/learners acquire the most important structures and models of the artistic picture of/from nature, familiarize themselves with the perceptual‑visual and aesthetic system; begins the formation and establishment of attitudes and relationships with the world /surrounding environment, with the plastic artist/painter’s relationship with nature and with himself as a knowledge relationship that is given by the subject‑object relationship, which he can render/expose in a vision of his own in/through his creation. Creation through plein‑air painting, involves a deepening of knowledge and continuous practice/exercise, the materialization of ideas through colors, which is an effective method of artistic‑aesthetic education.

Cuvinte-cheie
plein‑air, artist plastic, educaţie, percepţie vizuală, pictură,

plein‑air, plastic artist, education, visual perception, painting