Articolul precedent |
Articolul urmator |
94 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-06 16:47 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
75.022.817:37.02 (1) |
Pictură (405) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
SM ISO690:2012 JABINSCHI, Ion. Repere conceptual-estetice privind utilizarea plein-airului cu studenții. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 7 aprilie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Notograf Prim, 2023, pp. 160-164. ISBN 978-9975-84-202-0. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2023.28 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2023 | ||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 7 aprilie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2023.28 | ||||||
CZU: 75.022.817:37.02 | ||||||
Pag. 160-164 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Autorul punctează repere pentru o receptare corectă şi eficientă a mediului înconjurător redat pe suprafaţa tabloului/ pânzei direct în sânul naturii. Aplicând tehnici şi tehnologii picturale, studenţii/educabilii însuşesc cele mai importante structuri şi modele ale tabloului artistic al/din naturii/ă, se familiarizează cu sistemul perceptiv‑vizual şi estetic; începe formarea şi stabilirea atitudinilor şi relaţiilor cu lumea/mediul înconjurător, cu raportul artistului plastic/pictorului faţă de natură şi faţă de sine ca relaţie de cunoaştere care este dat de raportul subiect‑obiect, pe care îl poate reda/expune într‑o viziune proprie în/ prin creaţia sa. Creaţia prin pictură în plein‑air presupune o aprofundare a cunoştinţelor şi practicarea/exersarea continuă, materializarea ideilor prin culori, care este o metoda eficientă de educaţie artistico‑estetică. |
||||||
Cuvinte-cheie plein‑air, artist plastic, educaţie, percepţie vizuală, pictură, plein‑air, plastic artist, education, visual perception, painting |
||||||
|