Echilibru între profesionalizare și factorul timp
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
114 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 01:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126.091 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669)
SM ISO690:2012
MELNIC, Natalia. Echilibru între profesionalizare și factorul timp. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 163-167. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p163-167
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Echilibru între profesionalizare și factorul timp

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p163-167
CZU: 378.126.091

Pag. 163-167

Melnic Natalia
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 19 ianuarie 2024


Rezumat

Reformele educative influențează construcția identității profesionale a cadrelor didactice și relațiile lor cu ceilalți factori pedagogici și sociali. Însă în ce mod se produce atare influență? Pornind de la evoluțiile recente ale reformelor convergente și ale competențelor așteptate de politica educativă, este necesar să punctăm și anumite dificultăți de adaptare la schimbare, la mediul social, cultural și politic, la raportul cu cunoștințele ce trebuie asimilate și la gestiunea clasei. Activitatea cadrului didactic se află în permanentă tensiune datorită necesității de a regla și de a raționaliza reușita elevilor într-o societate în care școala nu mai este un „sanctuar al cunoașterii”, dar care cere mult mai mult de la cadrele didactice. [2]

educational reforms influence the construction of the professional identity of teachers and their relations with other pedagogical and social factors. But in what way does such influence occur? Based on recent developments in convergent reforms and skills expected by educational policy, it is necessary to point out certain difficulties in adapting to change, to the social, cultural and political environment, to the relationship with the knowledge to be assimilated and to the management of the classroom. The activity of the teacher is in constant tension due to the need to regulate and rationalize the students’ success in a society where the school is no longer a „sanctuary of knowledge”, but which requires much more from the teachers.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, paradigma de profesionalizare, factorul timp,

teacher, professionalization paradigm, time factor