Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 01:51 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126.091 (3) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2669) |
![]() MELNIC, Natalia. Echilibru între profesionalizare și factorul timp. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 163-167. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p163-167 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023 | ||||||
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic" Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p163-167 | ||||||
CZU: 378.126.091 | ||||||
Pag. 163-167 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Reformele educative influențează construcția identității profesionale a cadrelor didactice și relațiile lor cu ceilalți factori pedagogici și sociali. Însă în ce mod se produce atare influență? Pornind de la evoluțiile recente ale reformelor convergente și ale competențelor așteptate de politica educativă, este necesar să punctăm și anumite dificultăți de adaptare la schimbare, la mediul social, cultural și politic, la raportul cu cunoștințele ce trebuie asimilate și la gestiunea clasei. Activitatea cadrului didactic se află în permanentă tensiune datorită necesității de a regla și de a raționaliza reușita elevilor într-o societate în care școala nu mai este un „sanctuar al cunoașterii”, dar care cere mult mai mult de la cadrele didactice. [2] |
||||||
Cuvinte-cheie cadru didactic, paradigma de profesionalizare, factorul timp, teacher, professionalization paradigm, time factor |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Melnic, N.</creatorName> <affiliation>Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Echilibru între profesionalizare și factorul timp</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-822-0</relatedIdentifier> <subjects> <subject>cadru didactic</subject> <subject>paradigma de profesionalizare</subject> <subject>factorul timp</subject> <subject>teacher</subject> <subject>professionalization paradigm</subject> <subject>time factor</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.126.091</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Reformele educative influențează construcția identității profesionale a cadrelor didactice și relațiile lor cu ceilalți factori pedagogici și sociali. Însă în ce mod se produce atare influență? Pornind de la evoluțiile recente ale reformelor convergente și ale competențelor așteptate de politica educativă, este necesar să punctăm și anumite dificultăți de adaptare la schimbare, la mediul social, cultural și politic, la raportul cu cunoștințele ce trebuie asimilate și la gestiunea clasei. Activitatea cadrului didactic se află în permanentă tensiune datorită necesității de a regla și de a raționaliza reușita elevilor într-o societate în care școala nu mai este un „sanctuar al cunoașterii”, dar care cere mult mai mult de la cadrele didactice. [2]</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>educational reforms influence the construction of the professional identity of teachers and their relations with other pedagogical and social factors. But in what way does such influence occur? Based on recent developments in convergent reforms and skills expected by educational policy, it is necessary to point out certain difficulties in adapting to change, to the social, cultural and political environment, to the relationship with the knowledge to be assimilated and to the management of the classroom. The activity of the teacher is in constant tension due to the need to regulate and rationalize the students’ success in a society where the school is no longer a „sanctuary of knowledge”, but which requires much more from the teachers.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>