Sugestii de utilizare a fotografiei ca sursă istorică vizuală la lecțiile de istorie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
92 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.016:94(=135.1+100)+77 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Istoria generală (3880)
Istoria Americii de Nord. Americii Centrale (5922)
SM ISO690:2012
BOLDUMA, Viorel. Sugestii de utilizare a fotografiei ca sursă istorică vizuală la lecțiile de istorie. In: Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic, 17 noiembrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 92-100. ISBN 978-9975-46-822-0. DOI: https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p92-100
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic 2023
Conferința "Educația în contextul provocărilor societale: paradigme, inovații, transfer tehnologic"
Chişinău, Moldova, 17 noiembrie 2023

Sugestii de utilizare a fotografiei ca sursă istorică vizuală la lecțiile de istorie

DOI:https://doi.org/10.46727/c.17-11-2023.p92-100
CZU: 373.5.016:94(=135.1+100)+77

Pag. 92-100

Bolduma Viorel
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2024


Rezumat

O competență specifică disciplinei Istoria românilor și universală pentru ciclul gimnazial și liceal, este Cunoașterea și interpretarea izvoarelor istorice. Prin urmare, în acest articol este analizată fotografia ca sursă istorică vizuală, precum și modul în care putem folosi fotografia în lecțiile de istorie, în procesul de predare-învățare-evaluare. Sursele vizuale au un rol important în înțelegerea și cunoașterea faptelor istorice, dezvoltând astfel imaginația și gândirea critică a elevului.

A competence specific to the discipline History of Romanians and universal for the gymnasium and high school cycle, is: Knowledge and interpretation of historical sources. Therefore, this article looks at photography as a visual historical source, as well as how we can use photography in history lessons, in the teaching-learning-assessment process. Visual sources play an important role in the understanding and knowledge of historical facts, thus developing the student’s imagination and critical thinking.

Cuvinte-cheie
izvoare istorice, curriculum, istorie românească și universală, fotografie, student,

historical sources, curriculum, Romanian and universal history, photography, student