Instrumente de măsurare a diferenţelor individuale pentru organizarea învăţământului diferenţiat
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
863 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-15 18:25
SM ISO690:2012
SCUTELNIC-GALATAN, Oxana. Instrumente de măsurare a diferenţelor individuale pentru organizarea învăţământului diferenţiat . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2010, nr. 9(39), pp. 82-86. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(39) / 2010 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Instrumente de măsurare a diferenţelor individuale pentru organizarea învăţământului diferenţiat

Pag. 82-86

Scutelnic-Galatan Oxana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The individual differences problems in learning are in the concerns of specialists in educational psychology especially in practical reasons for the need to develop and implement instructional and training programs which should be appropriated to each student and allow him to involve in different learning experiences to help him realize his full potential in development. The researches had focused on identifying the nature of individual differences in learning, the main factors causing them and the adequate ways of measuring them.