Rolul relațiilor copil-părinte în formarea personalității unui copil cu paralizie cerebrală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
90 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (661)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
LAPOŞINA, Emilia, IEVLEVA, Olga. Rolul relațiilor copil-părinte în formarea personalității unui copil cu paralizie cerebrală . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 91-94. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10400884
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Rolul relațiilor copil-părinte în formarea personalității unui copil cu paralizie cerebrală

The Role of Parent-Child Relations in Shaping the Personality of a Child with Cerebral Palsy

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10400884
CZU: 376

Pag. 91-94

Lapoşina Emilia, Ievleva Olga
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

Articolul conține o analiză a literaturii științifice și metodologice privind problema studierii personalității copiilor cu paralizie cerebrală. Se definește rolul relațiilor copil-părinte în dezvoltarea mentală și socială a copiilor, sunt prezentate trăsăturile caracteristice ale personalității copiilor cu paralizie cerebrală, se acordă o atenție extinsă influenței stilului parental și interacțiunii părinților cu copilul asupra formării personalității acestuia.

The article contains a theoretical review of the scientific and methodological literature on the issue of studying the personality of children suffering from cerebral palsy. The role of child-parent relations in the mental and social development of children is defined, the characteristic features of the personality of children with cerebral palsy are presented, and extensive attention is paid to the influence of parenting styles and parents’ interaction with children on the formation of children’s personality

Cuvinte-cheie
copilărie, părinţi, relații copil-părinte, paralizie cerebrală, familie, reabilitare, strategie de educație parentală,

childhood, parents, child-parent relations, cerebral palsy, family, rehabilitation, parenting strategy