Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-11 19:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.018 (10) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2137) |
![]() COMAN, Liliana. Abordări privind rolul familiei în procesul de socializare a preșcolarului mic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 30-34. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397592 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397592 | ||||||
CZU: 373.2.018 | ||||||
Pag. 30-34 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt analizate unele abordări privind rolul familiei în socializarea copiilor din perspectivă psihologică, sociologică și pedagogică. Socializarea este un proces esențial, iar familia este considerată mediul de bază și treapta primară a socializării copilului. Practicile parentale au efecte diferite asupra socializării copiilor de vârstă timpurie. Literatura de specialitate consideră că socializarea la vârsta timpurie trebuie să fie corectă și coerentă. Pentru a sprijini părinții în dezvoltarea abilitaților de socializare ale copiilor, sunt necesare parteneriate între familie și centrele comunitare, reprezentate prin implementarea unor programe de intensificare a procesului de socializare a preșcolarilor mici. |
||||||
Cuvinte-cheie socializare, familie, preșcolarul mic, formarea personalităţii, socialization, family, young preschooler, personality formation |
||||||
|