Abordări privind rolul familiei în procesul de socializare a preșcolarului mic
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
155 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 19:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.018 (10)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2137)
SM ISO690:2012
COMAN, Liliana. Abordări privind rolul familiei în procesul de socializare a preșcolarului mic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 30-34. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397592
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455

Abordări privind rolul familiei în procesul de socializare a preșcolarului mic

Approaches to the Role of the Family in the Socialization of Young Preschool Children

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397592
CZU: 373.2.018

Pag. 30-34

Coman Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2023


Rezumat

În articol sunt analizate unele abordări privind rolul familiei în socializarea copiilor din perspectivă psihologică, sociologică și pedagogică. Socializarea este un proces esențial, iar familia este considerată mediul de bază și treapta primară a socializării copilului. Practicile parentale au efecte diferite asupra socializării copiilor de vârstă timpurie. Literatura de specialitate consideră că socializarea la vârsta timpurie trebuie să fie corectă și coerentă. Pentru a sprijini părinții în dezvoltarea abilitaților de socializare ale copiilor, sunt necesare parteneriate între familie și centrele comunitare, reprezentate prin implementarea unor programe de intensificare a procesului de socializare a preșcolarilor mici.

In this article we examine some approaches regarding the role of the family in the socialization of children from a psychological, sociological, and pedagogical perspective. Socialization is an essential process and the family is considered the basic environment and the primary stage for a child’s socialization. Parenting practices have different effects on the socialization of early-age children. Specialized literature indicates that socialization at an early age must be conducted in a correct and coherent manner. In order to support parents in developing young children’s socialization skills, partnerships between the family and community centers are needed through the implementation of programs that would intensify the socialization of young preschoolers.

Cuvinte-cheie
socializare, familie, preșcolarul mic, formarea personalităţii,

socialization, family, young preschooler, personality formation