The comparative teaching amd learning grammatical categories
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
957 1
Ultima descărcare din IBN:
2020-03-14 17:45
SM ISO690:2012
MELENCIUC, Dumitru. The comparative teaching amd learning grammatical categories . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2011, nr. 10(50), pp. 94-98. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(50) / 2011 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

The comparative teaching amd learning grammatical categories

Pag. 94-98

Melenciuc Dumitru
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

În prezenta lucrare sunt analizate din punctul de vedere al metodei comparative de predare a limbilor străine, diferite fenomene lingvistice ca: polisemia, omonimia, antonimia, redundanţa, transpoziţia formelor gramaticale şi categoriale ale verbelor în limbile engleză şi română Sunt folosite exemple şi din alte limbi înrudite. Categoriile gramaticale, lexical-gramaticale şi lexicale sunt în permanentă evoluţie. Cercetările la nivelurile gnostic şi cel ontic contribuie la înregistrarea şi analiza proceselor latente din limbă. Se observă o tendinţă de implificare a unor forme categoriale şi gramaticale în limbile engleză şi română. Categorisirea unor forme gramaticale din cadrul categoriilor de mod, anterioritate şi aspect necesită a fi revăzute, pentru a se evita anumite dificultăţi în procesul de predare/învăţare.