Instrumente de implementare a managementului calității în instituțiile spitalicești.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
116 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 00:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
614.21:616-082 (1)
Organizarea publică şi profesională a sănătăţii (873)
Patologie. Medicină clinică (6964)
SM ISO690:2012
GREJDEAN, Tudor, SCUTELNIC, Rodica, GREJDIAN-VOLOCEAI, Victoria. Instrumente de implementare a managementului calității în instituțiile spitalicești.. In: Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale, 2023, nr. 3(77), pp. 195-198. ISSN 1857-0011. DOI: https://doi.org/10.52692/1857-0011.2023.3-77.34
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Buletinul Academiei de Ştiinţe a Moldovei. Ştiinţe Medicale
Numărul 3(77) / 2023 / ISSN 1857-0011

Instrumente de implementare a managementului calității în instituțiile spitalicești.

Instruments for implementing quality management in hospital institutions

Инструменты для внедрения менеджмента качеством в больничных учреждениях

DOI:https://doi.org/10.52692/1857-0011.2023.3-77.34
CZU: 614.21:616-082

Pag. 195-198

Grejdean Tudor, Scutelnic Rodica, Grejdian-Voloceai Victoria
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2023


Rezumat

În acest articol se descrie calitatea serviciilor medicale care provoacă multă confuzie în lumea contemporană. Calitatea asistenței medicale se măsoară prin satisfacția clienților, în funcție de specificul serviciilor medicale oferite. Lucrarea analizează tipurile de criterii folosite în măsurarea calității în instituțiile spitalicești: criterii de structură, criterii de proces și criterii de rezultat. Toate aceste criterii sunt utilizate pentru a măsura calitatea asistenței medicale.

This article describes the quality of medical services that cause a lot of confusion in contemporary world. The quality of medical care is measured by customer satisfaction, depending on the specifics of the medical services offered. The paper analyzes the types of criteria used in measuring quality in hospital institutions: structure criteria, process criteria and result criteria. All these criteria are used to measure the quality of healthcare.

В этой статье описывается качество медицинских услуг, которые вызывают много путаницы в современном мире. Качество медпомощи измеряются удовлетворенности клиентов, в зависимости от особенности оказанных медицинских услуг. В работе проводится анализ типов критериев: критерии структуры, критерии процесса и критерии результата. Все перечисленные критерии используются для измерения качества в здравоохранения.

Cuvinte-cheie
calitate, management, criterii, instrumente,

Quality, management, criteria, tools,

качество, управление, критерии, инструменты