Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
94(478-25):659.1 (1) |
Istoria Moldovei. Republica Moldova (69) |
Istoria Africii (25423) |
![]() PRISAC, Lidia. Publicitatea în Chișinăul interbelic drept element al vieții cotidiene. In: Latinitate, Romanitate, Românitate, Ed. 7, 2-4 noiembrie 2023, Chișinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 7, pp. 67-68. ISBN 978-9975-172-14-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Latinitate, Romanitate, Românitate Ediția 7, 2023 |
||||||
Conferința "Latinitate, Romanitate, Românitate" 7, Chișinău, Moldova, 2-4 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 94(478-25):659.1 | ||||||
Pag. 67-68 | ||||||
|
||||||
Rezumat | ||||||
O reflecție în oglindă a vieții cotidiene și a necesităților zilnice ale locuitorilor Chișinăului interbelic au fost reclamele plasate în presa timpului. Datorită acestora putem cunoaște preferințele și necesitățile, tendințele, gusturile dar și valorile orășenilor. În general, perioada interbelică a marcat conturarea tendințelor de afiș, susținută de artiștii vremii. Deși existau ateliere de grafică publicitară și la Chișinău, se resimțea totuși, că locomotiva registrului artistic, arhitectural și comercial care influența direct retorica reclamelor venea de la București. Cel care a înțeles că „reclama este sufletul comerțului” și a deschis la Chișinău Primul Birou de Reclame Teatrale, Comerciale, Industriale și afișaj a fost Ș. Șapocinic. Înregistrat în 1908 și aflat pe str. Sinadino, biroul primea „orice fel de reclame cât și anunțuri pentru toate ziarele românești (și) rusești”. |
||||||
|