Publicitatea în Chișinăul interbelic drept element al vieții cotidiene
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
233 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
94(478-25):659.1 (1)
Istoria Moldovei. Republica Moldova (69)
Istoria Africii (25423)
SM ISO690:2012
PRISAC, Lidia. Publicitatea în Chișinăul interbelic drept element al vieții cotidiene. In: Latinitate, Romanitate, Românitate, Ed. 7, 2-4 noiembrie 2023, Chișinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, Ediția 7, pp. 67-68. ISBN 978-9975-172-14-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Latinitate, Romanitate, Românitate
Ediția 7, 2023
Conferința "Latinitate, Romanitate, Românitate"
7, Chișinău, Moldova, 2-4 noiembrie 2023

Publicitatea în Chișinăul interbelic drept element al vieții cotidiene

Publicity (propaganda) in Chisinau in interwar period as an element of everyday life

CZU: 94(478-25):659.1

Pag. 67-68

Prisac Lidia
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 noiembrie 2023


Rezumat

O reflecție în oglindă a vieții cotidiene și a necesităților zilnice ale locuitorilor Chișinăului interbelic au fost reclamele plasate în presa timpului. Datorită acestora putem cunoaște preferințele și necesitățile, tendințele, gusturile dar și valorile orășenilor. În general, perioada interbelică a marcat conturarea tendințelor de afiș, susținută de artiștii vremii. Deși existau ateliere de grafică publicitară și la Chișinău, se resimțea totuși, că locomotiva registrului artistic, arhitectural și comercial care influența direct retorica reclamelor venea de la București. Cel care a înțeles că „reclama este sufletul comerțului” și a deschis la Chișinău Primul Birou de Reclame Teatrale, Comerciale, Industriale și afișaj a fost Ș. Șapocinic. Înregistrat în 1908 și aflat pe str. Sinadino, biroul primea „orice fel de reclame cât și anunțuri pentru toate ziarele românești (și) rusești”.

A reflection in the mirror of the daily life and daily needs of the inhabitants of interwar Chisinau were the advertisements placed in the press of the time. Thanks to them we can know the preferences and needs, trends, tastes and values of the townspeople. In general, the interwar period marked the shaping of poster trends, supported by the artists of the time. Although there were advertising graphics workshops in Chisinau as well, it was still felt that the locomotive of the artistic, architectural and commercial register that directly influenced the rhetoric of advertisements came from Bucharest. The one who understood that „advertising is the soul of commerce” and opened in Chisinau the First Theatrical, Commercial, Industrial Advertising and Display Bureau was Ș. Shapocinic. Registered in 1908 and located on Sinadino Street, the office received „all kinds of advertisements as well as announcements for all Romanian (and) Russian newspapers”.