Evaluarea și intervenţia psihologică pentru valorificarea potenţialului comunicării la elevii din treapta liceală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
97 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.015.3 (22)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Adriana. Evaluarea și intervenţia psihologică pentru valorificarea potenţialului comunicării la elevii din treapta liceală. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 101-107. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.14
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Evaluarea și intervenţia psihologică pentru valorificarea potenţialului comunicării la elevii din treapta liceală

Evaluation and psychological intervention for capitalizingon the potential of communication in high school students

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.14
CZU: 373.015.3

Pag. 101-107

Ciobanu Adriana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

În articol sunt analizate informații privind modalitățile de evaluare și intervenție pentru valorificarea potențialului comunicării la elevii din treapta liceală, la care competenţele de comunicare se formează în special prin activitatea didactică şi extradidactică, de predare-învăţare a cunoştinţelor, de formare a priceperilor şi deprinderilor, de relaţionare în cadrul grupului şcolar etc. Sunt punctate direcțiile și metodele de evaluare și intervenție psihologică pentru prevenirea dificultăților de comunicare la elevii din treapta liceală. În realizarea intervenției psihologice a elevilor din treapta liceală se pune accentul pe necesitatea învăţării interactive şi a conlucrării în procesul instructiv-educativ, dar și pe dirijarea și stimularea capabilităţilor cognitive ale celor instruiți pentru obţinerea performanţelor de comunicare, de relaţionare și de încadrare în societate.

The article analyzes information on the methods of assessment and intervention for capitalizing on the potential of communication in high school students, where communication skills are formed mainly through didactic and extra-didactic activity, teaching-learning knowledge, training skills and abilities, of communication within the school group, etc. The directions and methods of assessment and psychological intervention for the prevention of communication difficulties in high school students are pointed out. In carrying out the psychological intervention of high school students, the emphasis is placed on the need for interactive learning and collaboration in the instructionaleducational process, but also on directing and stimulating the cognitive capabilities of those trained to achieve communication, relationship and social inclusion performances.

Cuvinte-cheie
elevi din treapta liceală, comunicare, evaluare, intervenţie psihologică,

high school students, communication, assessment, psychological intervention