Perfecţionismul și deznădejdea: implicaţii pentru performanţa academică a studenţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
203 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.042:159.942.6 (2)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
MARIAN, Mihai. Perfecţionismul și deznădejdea: implicaţii pentru performanţa academică a studenţilor. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 3(79), pp. 88-91. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.12
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(79) / 2023 / ISSN 1811-5470

Perfecţionismul și deznădejdea: implicaţii pentru performanţa academică a studenţilor

Perfectionism and hopelessness: implications for student academic achievement

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.3.12
CZU: 378.042:159.942.6

Pag. 88-91

Marian Mihai
 
Universitatea din Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 26 noiembrie 2023


Rezumat

Articolul analizează variabile care ar putea influența asocierile dintre dimensiunile perfecționismului și sentimentele actuale de deznădejde și ideile de suicid la studenții în pandemie și postpandemie. Analiza studiilor de specialitate indică faptul că perfecționismul orientat spre sine și cel orientat spre ceilalți sunt ipotetic adaptative sau dezadaptative în anumite condiții. Sunt discutate implicațiile pentru dezvoltarea unor modele comprehensive, multidimensionale și integrate ale legăturii dintre perfecționism - risc de suicid la studenți precum și pentru prevenția perfecționismului.

The article examines variables that might influence associations between dimensions of perfectionism and current feelings of hopelessness and suicidal ideation in pandemic and post-pandemic in university students. Review of the literature indicates that self-oriented and other-oriented perfectionism are possibly adaptive or maladaptive under certain conditions. Implications for the development of comprehensive, and multidimensional models of the perfectionism-suicide risk link in students and for prevention of perfectionists at risk of suicide are discussed.

Cuvinte-cheie
perfecționism, lipsă de speranță, ideație suicidară, gen,

perfectionism, Hopelessness, suicide ideation, gender