Articolul precedent |
Articolul urmator |
142 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 15:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:91 (24) |
Probleme generale de didactică și metodică (1255) |
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (443) |
SM ISO690:2012 ROŞCOVAN, Serafima, ZDERCA, Larisa. Dezvoltarea învățării anticipative la lecțiile de geografie. In: Inovații pedagogice în sfera digitală, Ed. Ediția a 10-a, 28 mai 2022, Chişinău. Chişinău: Policolor, 2022, Ediția a X-a, pp. 31-36. ISBN 978-9975-3405-6-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Inovații pedagogice în sfera digitală Ediția a X-a, 2022 |
||||||
Conferința "Inovaţii pedagogice în era digitală" Ediția a 10-a, Chişinău, Moldova, 28 mai 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:91 | ||||||
Pag. 31-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The postmodern didactics affirms a new model of school learning based on participation and innovation.The development of creative skills of new generation is a predominant purpose in educational politics.An anticipatory learning is a daily learning. It assures an unexpected situation in order to anticipate the future events. An anticipatory learning is a creative learning. It becomes real, when a pupil gets a new experience due to his abilities. |
||||||
Cuvinte-cheie postmodern didactics, anticipatory learning, concerned learning, creative learning |
||||||
|