Paradigma educaţiei juridice în contextul evoluţiei învăţământului universitar prin prisma procesului de europenizare a dreptului
Închide
166 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 18:46
SM ISO690:2012
BRÎNZA, Serghei. Paradigma educaţiei juridice în contextul evoluţiei învăţământului universitar prin prisma procesului de europenizare a dreptului. In: Dialogi juridici, Iași: 2023, pp. 11-16. ISBN 978-606-714-816-9
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogi juridici
2023 / ISBN 978-606-714-816-9

Paradigma educaţiei juridice în contextul evoluţiei învăţământului universitar prin prisma procesului de europenizare a dreptului


Pag. 11-16

Brînza Serghei
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2023


Rezumat

The provision of quality education in legal sciences is the essential premise for the training of highly qualified legal professionals. The need for such education is felt not only in developing or underdeveloped states, but also in developed states, which constantly undertake various measures to respond to new challenges and demands of society. Teaching in legal professional sphere aims to prepare students for the future by approaching law as an international discipline and challenging them to construct their own understanding of law from multiple sources. This European-oriented curriculum excludes the study of law from a particular national legal system and teaches law and legal method in a European and comparative way, combining the teaching method of comparative law and problem-based learning. Therefore, the Faculty of Law must train students in a way that allows them to develop "transversal intellectual skills"

Cuvinte-cheie
legal education, phenomenon of Europeanization, the future of university studies, knowledge of legal sciences, practical skills, skills assessment, study programs, transversal intellectual skills, European law, globalization of legal education

ISBN: 978-606-714-816-9
Domenii științifice:
Alte contribuții (capitole, secțiuni ale cărții / culegerii) disponibile în IBN
Cuvânt-înainte
7-7
Învăţământul juridic – fundament al siguranţei societăţii umane democratice
17-20
Exigenţele europene ale studiilor doctorale. Școala doctorală de drept ieșeană
21-30
Unele provocări curente în învăţământul juridic în materie penală din România
31-37
Exigenţe în perfecţionarea profesionalismului juridic al funcţionarilor vamali
39-50
Modificarea învinuirii de către procuror în instanţa de apel
53-58
Puterea judecătorească – garant al înfăptuirii justiţiei într-un stat de drept
59-70
Reprezentarea succesorală ca instituţie de drept civil în noua reglementare a Codului civil al Republicii Moldova
71-81
Convenţia Europeană a Drepturilor Omului și protecţia mediului
83-88
Unele reflecţii privind particularităţile minorului actor al actului criminal (cazul Republicii Moldova)
88-103
Criminalistica, la intersecţia dintre legile naturii și legile făcute de oameni
105-111
Integritatea academică și cadrul normativ aferent
113-121
Experimentul în procesul penal: noţiune, sarcini și varietăţi
123-134
Infracţiunea de determinare sau înlesnire la sinucidere art. 150 CP RM – comisă de către sau asupra persoanelor care execută o pedeapsă privativă de libertate
135-141
Agresivitatea și violenţa în sport
143-150