Constructivismul în predarea fizicii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
120 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-23 11:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016:53 (5)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2154)
Fizică (1749)
SM ISO690:2012
CALALB, Mihai, ZELENSCHI, Irina. Constructivismul în predarea fizicii. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 3(33), pp. 76-85. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.76-85
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 3(33) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Constructivismul în predarea fizicii

Constructivism in physics teaching

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v33i3.76-85
CZU: 373.016:53

Pag. 76-85

Calalb Mihai, Zelenschi Irina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 noiembrie 2023


Rezumat

În lucrare se examinează principiile de bază ale constructivismului și, pe baza modelului instrucțional 5E, este arătat cum poate fi aplicat constructivismul la studierea Mișcării uniform accelerate. Sunt arătate resursele interne ale elevului, care trebuie accesate pentru a forma motivarea intrinsecă la studierea fizicii. Este arătată legătura între constructivism și structura multidimensională a cunoașterii, care este formată din înțelegere conceptuală, cunoașterea procedurală și cunoașterea axiologică. Pe baza exemplului capitolului Mișcarea uniform accelerată, este arătat ce cuprinde fiecare din aceste trei forme ale cunoașteri

The basic principles of constructivism are examined in this paper and, based on the 5E instructional model, it is shown how constructivism can be applied to the study of the chapter Uniformly Accelerated Motion. In order to form the intrinsic motivation to learn physics, the student's internal resources, which must be accessed by the teacher, are presented. The connection between constructivism and the multidimensional structure of knowledge, which consists of conceptual understanding, procedural knowledge and axiological knowledge, is analyzed. Based on the example of the chapter Uniformly Accelerated Motion, it is shown what exactly each of these three forms of knowledge contains.

Cuvinte-cheie
model constructivist de învățare, învăţare prin cercetare, înțelegere conceptuală, metacogniţie, mișcare uniform accelerată,

constructivist learning model, inquiry-based education, conceptual understanding, metacognition, uniformly accelerated motion

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Constructivismul &icirc;n predarea fizicii">
<meta name="citation_author" content="Calalb Mihai">
<meta name="citation_author" content="Zelenschi Irina">
<meta name="citation_publication_date" content="2023/11/01">
<meta name="citation_journal_title" content="Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)">
<meta name="citation_volume" content="33">
<meta name="citation_issue" content="3">
<meta name="citation_firstpage" content="76">
<meta name="citation_lastpage" content="85">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/76-85_12.pdf">