Strategii de evaluare a competenţelor specifice ale elevilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
143 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 12:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+37.02 (13)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
SM ISO690:2012
FLOREA, Margareta. Strategii de evaluare a competenţelor specifice ale elevilor. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 182-187. ISBN 978-9975-46-323-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu"
Chişinău, Moldova, 27 mai 2017

Strategii de evaluare a competenţelor specifice ale elevilor

CZU: 37.015.3+37.02

Pag. 182-187

Florea Margareta
 
Liceul Teoretic „M. Sadoveanu“, or. Călăraşi
 
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2023


Rezumat

Assessment is an important component of the educational process. Done correctly, in an objective and varied manner and at the right time, it ensures both learning motivation and a truthful reflection of the instructional process. An inventive Romanian language and literature teacher may use the existing sources creatively, formulating interesting and formative teaching tasks. Thus the thinking and imagination of students shall be stimulated, creating new teaching situations, so that the students, being placed in a position to handle all learning and assessment opportunities, are getting ready for social integration. In this article we will demonstrate a few tasks for formative/summative/mutual assessment strategies/self assessment, which are derived from the most frequently repeated specific competences, as indicated by regulating documents.

Cuvinte-cheie
formative assessment, summative assessment, Strategies, teaching tasks, teaching sources,

evaluare formativă, evaluare sumativă, strategii, sarcini didactice, surse didactice