Articolul precedent |
Articolul urmator |
193 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 12:26 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+37.02 (13) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4157) |
Probleme generale de didactică și metodică (1274) |
SM ISO690:2012 FLOREA, Margareta. Strategii de evaluare a competenţelor specifice ale elevilor. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 182-187. ISBN 978-9975-46-323-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017 | ||||||||
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu" Chişinău, Moldova, 27 mai 2017 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 37.015.3+37.02 | ||||||||
Pag. 182-187 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Assessment is an important component of the educational process. Done correctly, in an objective and varied manner and at the right time, it ensures both learning motivation and a truthful reflection of the instructional process. An inventive Romanian language and literature teacher may use the existing sources creatively, formulating interesting and formative teaching tasks. Thus the thinking and imagination of students shall be stimulated, creating new teaching situations, so that the students, being placed in a position to handle all learning and assessment opportunities, are getting ready for social integration. In this article we will demonstrate a few tasks for formative/summative/mutual assessment strategies/self assessment, which are derived from the most frequently repeated specific competences, as indicated by regulating documents. |
||||||||
Cuvinte-cheie formative assessment, summative assessment, Strategies, teaching tasks, teaching sources, evaluare formativă, evaluare sumativă, strategii, sarcini didactice, surse didactice |
||||||||
|