Concepţia predării disciplinei opţionale Mitologie românească în gimnaziu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
126 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-03 16:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.016 (32)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
COMARNIŢCHI, Daniela. Concepţia predării disciplinei opţionale Mitologie românească în gimnaziu. In: Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu, 27 mai 2017, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2017, pp. 68-72. ISBN 978-9975-46-323-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu 2017
Conferința "Oportunităţi de dezvoltare şi optimizare curriculară pe aria limbă şi comunicare în gimnaziu şi liceu"
Chişinău, Moldova, 27 mai 2017

Concepţia predării disciplinei opţionale Mitologie românească în gimnaziu

CZU: 373.016

Pag. 68-72

Comarniţchi Daniela
 
Gimnaziul Târnova
 
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2023


Rezumat

In the 21st century education is expected to work towards increasing students’ familiarity with national, material, and spiritual values, a rebirth, recovering, and perpetuation of traditions. Education is meant to use the educational potential of customs, beliefs, and folk literature, and to help formulate national consciousness, civic education and humanitarianism. The true valuesrepresenting Romanian culture are to be found in its mythology and folklore. By knowing and understanding mythology, the younger generations will discover a nation’s historical roots, its psychological, ethical and religious profile. Our optional course on Romanian Mythology is an attempt to recover what our ancestors cherished so dearly. The article highlights the development of a specific theoretical, didactic, and methodological model of teaching based on this gymnasium–level course.

Cuvinte-cheie
curriculum, Optional course, Romanian mythology, national values, the teaching and learning process,

curriculum, curs opţional, mitologie românească, valori naţionale, procesul de predare-învățare