Articolul precedent |
Articolul urmator |
124 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-24 21:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1457) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090) |
SM ISO690:2012 GRĂDINARU, Ion. Metode eficiente de învățare a limbii și literaturii române în școală. In: Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare, 4 mai 2023, Chişinău. Tipografia "Centrografic”, 2023, Ediția a III-a, pp. 92-96. ISBN 978-9975-88-113-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare Ediția a III-a, 2023 |
||||||
Conferința "Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare" Chişinău, Moldova, 4 mai 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 92-96 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
It stands to reason that all those involved in the educational approach are responsible for the lesson's strategy and the results obtained. The creativity of the teaching staff will lead students to discover their inner creative side. Well-selected didactic strategies play an essential role in the didactic approach. Both traditional methods, such as heuristic conversation, demonstration, etc., interactive methods: brainstorming, quintet, and didactic techniques: the gallery tour, the 6/3/5 technique, etc., contribute to the realization of the creative educational act. The didactic game is significant in Romanian language and literature classes because through it, students achieve more ongoing training, and the student experiences the satisfaction that the didactic game offers concerning the didactic material. Previously mentioned increases interest in Romanian language and literature lessons. |
||||||
Cuvinte-cheie Method, techniques, didactic games, metode, tehnici, Jocuri Didactice |
||||||
|